Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurskyddslagen, katter.  (läst 5809 gånger)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: Djurskyddslagen, katter.
« Svar #20 skrivet: 15 aug-15 kl 08:00 »
Tyvärr har jag inga svar till dig Nina W, utan tycker det är så tråkigt
att höra grannar som anmäler hit och dit!

Anmälan ska man givetvis, men när det behövs!
Mina katter är enbart stallkatter och hur 17 ska jag göra när någon av dem(3 st)
inte behagar visa sig 2 gånger samma dag?!

Varm sovplats finns åt dem hos hästar och får samt i höet, mat finns framme dygnet runt åt dem, likaså vatten.
De är kastrerade/steriliserade och avmaskas och veterinärundersöks vid behov. Gosas och klappas.
Kanske bäst att nämna det innan någon anmäler mig!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

SussiloII

• Småland
« Svar #21 skrivet: 26 aug-15 kl 15:06 »
Varm sovplats finns åt dem hos hästar och får samt i höet, mat finns framme dygnet runt åt dem, likaså vatten.
De är kastrerade/steriliserade och avmaskas och veterinärundersöks vid behov. Gosas och klappas.

Ja, det är väl så vi brukar sköta våra stall/ladugårdskatter, Doris och Börje. Inte går det att kommendera fram dem 2 ggr/dag. Mycket tråkigt att läsa om dina grannar, Nina W!

DennisCA

• Finland
« Svar #22 skrivet: 26 aug-15 kl 16:26 »
Jag skulle nog sagt jag avlivade katterna då hon bökade så mycket att det inte gick att ha kvar dom och hålla dom ur syn ett tag.

Varg-älva

• Finland
« Svar #23 skrivet: 28 aug-15 kl 17:34 »
Det där med två gånger per dag.... Står det någonstans att det måste vara 12 timmar mellan?

Annars kan man ju komma kl 18 dag ett, kl 17 dag 2... Då är det ju 2 gånger på ett dygn.
Eller varför inte komma in, gå utanför dörren och vänta en minut och sen gå in igen. Då är det ju också två gånger på en dag...

Tråkigt med sådana grannar  :(

Nina W

• Värmland
« Svar #24 skrivet: 07 sep-15 kl 02:40 »
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/olagligt-att-lamna-katten-ensam

Hær står det att lagen visserligen finns, men ænnu har ingen blivit dømd før brott mot den.

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser