Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Föröka fjärilsbuske  (läst 5722 gånger)

Molly333

• Skåne
Föröka fjärilsbuske
« skrivet: 16 jun-15 kl 22:14 »
Hej! Har (lite sent eller kanske för tidigt?) provat att föröka mina fjärilsbuskar. Jag har tagit både förvedade delar (med gröna blad) och gröna skott som jag satt ner i jord. De ser nu efter 4-5 veckor finfina ut ovan jord, men jag har tittat under jord och...inga rötter! Är det någon idé att fortsätta vårda dem?

Molly

christelle

• Blekinge
SV: Föröka fjärilsbuske
« Svar #1 skrivet: 16 jun-15 kl 22:34 »
I programmet "Trädgårdstisdag" som sändes idag på svt1 tas sticklingar på en fjärilsbuske.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 16 jun-15 kl 22:36 »
Håll ut, det kan ta tid innan rötterna kommer. Fortsätt hålla det fuktigt och inte för varmt. Eventuellt kan du hjälpa till lite med "salixvatten", du tar en gren av pil och klipper ner i pyttesmå bitar och lägger i vatten. Då frigörs hormoner som gynnar rotbildning och så vattnar du med det sedan helt enkelt.

Molly333

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 18 jun-15 kl 11:04 »
Tack för svar! Jag ska hålla ut, leta efter programmet och göra lite Salix-vatten!!!

Molly

Molly333

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 jul-15 kl 22:37 »
Är så glad! ALLA mina fjärilsbusksskott lever och frodas och säkert 75% av dem har nu knoppar! Tack för tips!

Molly

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser