Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvar era CCL?  (läst 1145 gånger)

LL020799

• Skåne
Ruvar era CCL?
« skrivet: 06 jun-15 kl 13:14 »
Hej, ni som har CCL, ruvar era hönor?

arivle

• Halland
SV: Ruvar era CCL?
« Svar #1 skrivet: 06 jun-15 kl 14:01 »
Inte mina, fast de är bara ett och två år gamla än. Känns inte som nån ruvvillig ras men man vet ju aldrig vad de får för sig ;)
--Liten shih-tzu korsing, blandrashöns, orpington, blomme och svenska lantrasgetter--

Dropperdy

• Öland
« Svar #2 skrivet: 09 jul-15 kl 10:30 »
I have no knowledge of this at all.

Sonnarps naturbruk

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 16 jul-15 kl 22:20 »
Dom ruvar inte i normalfallet, men lämnar man kvar många ägg, så är det inte omöjligt

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 08 aug-15 kl 16:47 »
Jag har haft en CL som lade sig nu i sommar och har sålt ägg till två som har fått ruvhönor. Men jag har haft rasen i 4 år och bortsett från första året har jag haft en flock på 10-12 hönor. Så 1 suris hos mig får nog betraktas som rätt lite  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser