Hej,
Har senaste 3 dagarna haft en udda doft i vårat kök som jag undrar om någon känner igen. Det är inte en speciellt stark doft och det var min fru som märkte det först. Det doftar litegranna som plåster, eller något lätt antiseptiskt. Det doftar starkast i ena hörnet av köket ut mot yttervägg där vi har handfat och spis, för att sedan avta väldigt fort. Vi hade samma doft förra sommaren en gång men det försvann av sig självt efter ett par dagar.
Har kikat under diskbänken men tror inte doften kommer från något av rengöringsmedlen vi har där.
Misstänker läckage i våran frys / kyl. Då vi vet att den är på väg att gå sönder. Vi hade en hemsk stank av fisk i den under en vecka som satte sig i allting och fanns kvar trots oändlig rengöring.

Tillslut fick vi dock bort doften och då den fortfarande fungerar så har vi inte bytt ut den. Har läst att det kan lukta lite som jag beskriver om det läcker? Fast jag vet inte, kylen står två meter bort från diskbänken och det luktar inte speciellt "plåstrigt" alldeles runt den.
Eller är det någonting som dött där bakom skåpen, luktar det så?
Någon som har koll?