Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Funderingar kring aktivister  (läst 3963 gånger)

Subzero

• Skåne
Funderingar kring aktivister
« skrivet: 06 apr-07 kl 17:15 »
Jag undrar om det finns erfarenheter utav aktivister gällande köttproduktion med kaniner? Vad de gjort vid sina så kallade "aktioner" ? Var dessa dårar är mest aktiva? Vad har ni gjort för att skydda er? Jag tänker starta produktion, då detta verkar vara kul bisyssla att föda upp kaniner för köttproduktion. Men vill veta det mesta om så kallade djurvänner och era erfarenheter utav dessa, då jag inte tänker smyga med produktionen utan göra detta helt öppet.

Mvh Magnus

Våmhuskullan

• -
Re:Funderingar kring aktivister
« Svar #1 skrivet: 06 apr-07 kl 17:30 »
Jag har faktiskt funderat på samma sak som du...ang det med motstånd mot kaniner för kött.
De flesta reagerar ju då man säger att man tänker föda upp kaniner för köttet och skinnets skull.... typ "men hur kan du vara så elak?"
jag ser det annorlunda....kaninerna har det bra och jag ser inte skillnad mellan att ha höns och kaniner...
jag håller inte inne med att jag ska föda upp kaninerna för kött. de som inte attraheras av tanken borde kanske fundera på vad de äter...alltså hur lever kycklingarna som hamnar i affären?

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #2 skrivet: 06 apr-07 kl 17:43 »
Hej!

Ett för mig engagerande ämne.

Stöld, skadegörelse, mordbrand är några saker vi råkat ut för. Sök på forumet: djurens befrielsefront

Se även http://www.djurensbefrielsefront.com/ där man jublar över sina djurplågande tilltag.

Se även www.kanin.se som är föreningen för kaninproducenter i Sverige.

Skydda sig gör man genom att inte lämna ut vägbeskrivning, larm, hundar eller gäss som vaktar mm som jag ej skriver här om.

Aktiviteten är störst runt universitetsstäderna, var man är aktivast varierar över tiden.

Edgar

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #3 skrivet: 06 apr-07 kl 19:25 »
Jösses.

Jag kollade lite på DBF hemsida. Min åsiht är att det är ju helt sjukt. Hur kan de skiva om och fotografera dessa hysteriska galenskaper?
Man blir ju mörkrädd. Att inte människor har vettigare saker för sig än att förstöra för andra - det är ju sorgligt.
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #4 skrivet: 06 apr-07 kl 21:22 »
tror dom verkligen att kaninerna kommer att överleva om man släpper ut dom i skogen. det blir väl bara mat för räven och andra rovdjur, det verkar som om de inte tänker längre än vad näsan räcker.....
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #5 skrivet: 06 apr-07 kl 21:36 »
Jag tror ärligt talat de skiter i hur djuren får det efter de har varit där. Deras huvudsyfte är ju att förstöra för uppfödaren så att den slutar föda upp djur....
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 06 apr-07 kl 23:51 »
Med tanke på hur djurvänlig den svenska köttproduktionen är jämfört med den utlänska så skulle jag säga att DBF vet inte vad dom "går miste om" i utlandet. Där snackar vi masslakt och massproduktion.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

laba linda

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 19 apr-07 kl 15:43 »
Hej!
Ett tips mot aktivister, som en chincilla uppfödare testat, med god efftekt, (efter att både han och hans föräldrar blivit utsatta för många och tråkiga trakaserier,) är att låna grannens flytgödseltunna och lite av hans gödsel.

praline1

• 100%bondmora med djur
    • Småland
« Svar #8 skrivet: 19 apr-07 kl 17:58 »
här i småland har flera fått påhälsning främst runt eksjötrakten så här behöver man larm och stor skräckinjagande vakthundmvh praline1
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
« Svar #9 skrivet: 22 apr-07 kl 09:40 »
Vad gör man med flytgödseltunna och gödsel?

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #10 skrivet: 22 apr-07 kl 11:06 »
är det för att lura att man har grisar istället eller ????
ALLA är välkomna !

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #11 skrivet: 22 apr-07 kl 11:22 »
Hej!

Om aktivisterna demonstrerar och står på åkrar etc, sprutar man gödsel på åkern men är noga med att köra lagom nära demonstranterna när man startar sprutet, så att de blir lagom nergeggade.

Edgar  

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #12 skrivet: 22 apr-07 kl 11:36 »
det verkar ju effektivt......men blir de inte ännu argare då ?
« Senast ändrad: 22 apr-07 kl 11:36 av ms_krudd »
ALLA är välkomna !

dfee

« Svar #13 skrivet: 23 apr-07 kl 08:40 »
Såg för några år sedan en dokumentär om an grupp aktivister (ett gäng unga tjejer ledda av 2 äldre killar, go figure)
Där sas det iaf något mycket bra, om man vill förstå varför logiken haltar. ”Djur rätt har inget att göra med djurens rätt att leva utan lidande utan om djurens rätt att leva utan inblandning från människan.
Om det är detta man är ute efter så framstår deras aktioner som mer logiska.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 23 apr-07 kl 11:07 »
Hm, det är ok om djuren dör bara de slipper ha med människor att göra. Logiskt vete sjutton, men konsekvent är det ju.

dfee

« Svar #15 skrivet: 23 apr-07 kl 11:23 »
Ja logiskt kanske är att ta i. men man förstår iaf mer varför det görs så underliga aktioner om man föreställer sig att det är det citatet som är målet.

elebo

SV: Funderingar kring aktivister
« Svar #16 skrivet: 14 mar-09 kl 18:33 »
Vi berättar inte för vem som helst att vi föder upp köttkaniner. De som vet det, är sådana man litar på eller sådana som kommit hem till oss.

Jag har känt en djurättsaktivist (dock inte militant). De tycker att det inte är någon skillnad på att äta en människa och ett djur och ser oss därför som mördare. De ger djuren mänskigt värde och ser en befrielseauktion som att de befriat ett djur från en kidnappare.

De tänker att vilda harar klarar sig, och har det mkt bättre än en "hare" i bur. De förstår inte att de bifogar skada. Oftast så verkar de inte bry sig om människor så mycket därför att de flesta är ju ändå mördare. Inte många skulle ömma för Hitler.

De liknar en Religion och går systematiskt mot sådana som de vet föder upp i första hand köttdjur/pälsdjur. Därför är väl industrier som Vreta kaningård mer utsatt än en privat Kaningård för egenbruk. Men så fort man gör reklam för sig så kan man ju råka illa ut.

Att filma kaningården brukar inte hjälpa så mycket, eftersom de är så duktiga på att maskera sig.
Kanske skulle ett larm som låter mycket och vara kopplat till en rörelsedetektor kunna hjälpa.

Annars tror jag att desto mer osynlig man är utåt sett, desto mindre är risken att råka ut för något.
Kanske kan man låsa med speciella lås för att hindra dem från att bryta sig in. :-\

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #17 skrivet: 14 mar-09 kl 19:01 »
larm, hund, stängsel är det jag tror på. lösa gäss, björnbärshäck bakom stängslet, kraftiga lås, rörelsestyrda lampor ... och sen som du säger inte prata om det för mycket. men som du också säger är det ju svårt att hålla tyst om det om man föder upp kaniner i större skala för att sälja kött och päls.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

elebo

« Svar #18 skrivet: 14 mar-09 kl 19:21 »
Japp! hund var en bra ide och björnbärsbuskar! ;D
kul! tänk så de skulle tjuta om de trillade ner i buskarna. Oj vilken syn! :o

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #19 skrivet: 14 mar-09 kl 19:41 »
jag och killen pratar om aktivisterna rätt ofta, då ämnet kaniner kommer upp. framtidsplanering så att säga.  ;D en hund lös på gården, en i kaninhuset och flera inne i huset som följer med ut när larmet går. ... undrar hur aktivisterna tycker om djur då ...   ::)
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Dela detta:

* Inloggade just nu

393 gäster, 3 användare
alternaiv, ärt, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser