Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västmanland Alternativt sinnade människor i Västgöthyttan/Nora med omnejd  (läst 1801 gånger)

mickied

• Gäst
Västmanland Alternativt sinnade människor i Västgöthyttan/Nora med omnejd
« skrivet: 10 maj-15 kl 16:41 »
Så här va: Senast 1 oktober i år flyttar jag till Västgöthyttan, som ligger ungefär 1,4 mil utanför Nora.

Planen är att leva lite rimligare, lite mer hållbart och närmare den inre och yttre naturen. Fokus är tänkt att ligga på hållbarhet, service, gemenskap och lite annat smått o gott.

Eftersom delad glädje är dubbel glädje så vore det ju käckt om det fanns några likasinnade individer att hänga med i de trakterna. Ålder, kön osv är mindre väsentligt men det vore ju lite kul om det fanns lite gemensamma intressen o ambitioner, såsom hållbarhet, naturliv med allt vad det innebär, ekologisk odling, kanske en skvätt mindfullness och lite andra schyssta grejer.

ALLA tips och trix är varmt välkomna :)

Kör!

skogslort

• Västmanland
Va trevligt! Jag bor i Nora sedan ett knappt år tillbaka och törstar efter alternativa sammanhang/personer. Håller på att kravla mig upp efter en lång tid av utbrändhet, så letar efter den där friden och ett nytt hållbart sett att leva. Drömmer om ett lugnt och enkelt liv i samklang med naturen. Är en renlevnadsmänniska som tränar yoga, mediterar o hänger med hunden i skogen. Skulle vilja börja pyssla med odling, kan ingenting, men känner att mina fingrar längtar efter jord, och kost och ekologi är ett stort intresse. Känner ganska få här i Nora, vore roligt med nya bekantskaper! Allt gott! /Kim

mickied

• Gäst
Coolt. Har du någon form av kontaktuppgifter? Jag ses gärna när jag flyttat in dvs runt slutet av september/början av oktober.

Nötis

• Västmanland
Halloj!
Bor sedan snart ett år tillbaka söder om Lindesberg på en liten torpargård där vi försöker bygga upp odlingar och djurhållning. Både jag och sambon skulle uppskatta lite nytt umgänge som man kanske kan byta erfarenheter med eller bara ha trevligt tillsammans!  :)

husbehov

• Gäst
här är en till norabo , 1.2 mil norr om nora. håller på att bygga för självförsörjning jag med . bor centralt till er alla via grusväg ;)

husbehov

• Gäst
är även inföding :)

LukeS

• Välkommen!
    • Västmanland
Hello, får en Tokig Amerikansk Kopparbergare haka på denna tråden? Kopparberg är inte såå himla långt bort forn Nora ändå. Har nyss köpt tomt här i skogen som jag har börjat förvandla till en liten ekotopia med självhushållning och allt vad det innebär. Är långt ifrån klar men med lite ny vänskap och inspiration kan vi kanske hjälpa varandra och bli vänner för livet. The more the Marrier! Snälla hojta till om man vill ses o hitta på något....???!!!!

mickied

• Gäst
Dammit! Det har blivit som så att jag flyttar direkt till Skåne istället.

Ni får dock hemskt gärna leka med varandra om ni vill :)

trailerprojekt

• Gäst
Tjenis,

Ah, det finns alltså lite människor som kan förstå mina tankar på hyfsat nära håll.
Min spara-pengar-projekt har övergått till någon form av överlevnadspryl där off-grid står med på agendan.

Skulle gärna lärakänna fler som är inne på det spåret eller redan varit där ett tag.

Mvh Michael - http://michaelthell.wordpress.com

EDIT: håller till i kungsör

FiolHelena

• Närke
Hej!
Är det någon av er bergslagsbor som vet något som är till salu eller till uthyres i Nora/Lindesbergstrakten? Billigt, naturnära, med odlingsbar trädgård, med eller utan moderniteter!

husbehov

• Gäst
Hej!
Är det någon av er bergslagsbor som vet något som är till salu eller till uthyres i Nora/Lindesbergstrakten? Billigt, naturnära, med odlingsbar trädgård, med eller utan moderniteter!
http://www.blocket.se/orebro/SvedboBrunnshyttan_18__Hallefors_67521039.htm?ca=11&w=3 ett riktigt drömställe enligt mej . med den beryktade brunnshytteöringen i närheten och fantastiskt fiske . bra läge för solenergi/vindkraft med

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser