Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  reservdelar welger 350  (läst 2816 gånger)

Hönsmamman

• Södermanland
reservdelar welger 350
« skrivet: 03 maj-15 kl 21:39 »
Jag klantade till det förra året med pressen,så jag behöver en del nya pickup pinnar.
Är det någon som vet var jag kan få tag på det.
Skulle vilja ha en balbana till den också kanske skulle skaffa en reservdelsmaskin.
Mvh anders

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: reservdelar welger 350
« Svar #1 skrivet: 04 maj-15 kl 06:54 »
Det här är på gränsen mellan annons och tipsdiskussion. Jag låter det stå kvar så länge så får vi se vart det utvecklar sig.
/skräptanten, moderator
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Hönsmamman

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 04 maj-15 kl 21:58 »
Jasså
 jag undrar bara om någon vet om det finns pickup pinnar att köpa till den,troligen går det inte att få tag på några specifikt till en 350.
Däremot kanske det finns någon som vet ifall det finns några liknande som kan passa efter viss modifiering.
/anders

mwson

• Dalsland
    • Storuddens Gård
Fru, Barn, Hereford, Nordiska bin och Katt

Aqualize

« Svar #4 skrivet: 09 maj-15 kl 08:22 »
Kan bara tala generellt nu. Att köpa räfspinnar till en sidoräfsa var riktigt dyrt per pinne. Jag letade reda på en fungerande annan sidoräfsa (samma serie men smalare arbetsbredd) och flyttade över saker jag behövde.
Ta och lägg ut köpesannons på olika ställen (typ blocket och någon lokal annonsmarknad) där du söker Welger 350 som reservdelsmaskin (dvs. krånglar knytarna gör det inget).

Grene är stora på slitdelar. Man köper hos dem via återförsäljare runt om i landet. Dock listade de ju inte Welger och jag har ingen aning om något annat passar.

Aqualize

« Svar #5 skrivet: 09 maj-15 kl 08:28 »
Men vill du höra med Welger så är det ju Lely som äger dem. Trejon var agent förut men nu har Lely Nordic A/S i Danmark tagit över. De finns återförsäljare på några få platser som du kan ringa och hör med:
http://locator.lely.com/en
Klicka: "Forage Solutions", sen "Sverige". Klicka i kartan.

Hönsmamman

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 10 maj-15 kl 21:22 »
Jo tanken har funnits att skaffa en reservdelsmaskin.Jag hittade en pinne hos Gene som såg ut att vara lika.
Jag har även funderat på om jag bara ska svetsa på nya pinnar på befintliga som är av,men har inte hittat några lämpliga ska väll vara fjäderstål och det är inte helt lyckat att svetsa i.
Jag får se hur jag gör,ska iallafall passa mig för dikeskanten i år!!!
Mvh anders

Hönsmamman

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 05 jun-15 kl 23:30 »
Tellusbutiken i strängnäs kunde få fram visade det sig.
Trevlig helg/anders

Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser