Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vagnplats med odlingsmöjligheter, söder om Göteborg, gärna nära en större stad?  (läst 500 gånger)

mickied

• Gäst
Hej.

Från den 1 oktober 2015 är jag på jakt efter någonstans att bo, som är så billigt som möjligt och har möjligheter till odling och någon form av gemenskapande. I ämnet står det söder om Göteborg, eftersom mina ambitioner är att flytta söderut, kort eller långt. Det behöver alltså inte vara i närheten av Göteborg. Det är bara det att jag bor i Göteborg för närvarande och jag vill flytta längre söderut mestadels pga klimatet och ökade möjligheter till odling utan konstgjort ljus, aquaponics o dylikt.

Är det någon som bor i närheten av en större eller åtminstone halvstor stad, som kan tänka sig att hyra ut en plats där jag kan ställa en vagn (som jag ännu inte har) och leva enkelt, kreativt, jobba på gemenskapande och service och öka möjligheterna för hushållning med lokala materiella och mänskliga resurser? Är det någon som känner någon som kanske vill hyra ut lite vagnplats för en billig peng?

Det skadar inte om det är ett befintligt kollektiv eller om det är en befintlig o etablerad ekoby, även om detta inte är en absolut nödvändighet.

/Micke D

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser