Då ska vi se om vi kan få ihop det på något vettigt vis.
Alternativ 1:
Fröpåse eller paket skickas med posten eller schenker. Det går att få spårbar försändelse hos båda till ungefär samma pris, schenker 55:- posten 59:- (under dom förutsättningarna jag sökt pris på). Schenker tar lite längre tid på sig, men jag har faktiskt bara goda erfarenheter av dom. Har skickat och fått en hel del försändelser genom dom. Frågan är om det blir bra rent praktiskt för dom som bor en bit från utlämningsstället. kör man med spårbart så ser man det hela vägen från det att det är lämnat tills dess att det blir uthämtat. Det blir då som en kvittens för övriga att det blivit skickat/uthämtat.
Gå gärna in och kolla både posten & schenker så ni ser hur det funkar & gör gärna egna jämförelser.
Alternativ 2:
Vi struntar i spårbart & kör på ungefär som tidigare, men tar inte in nyregistrerade eller oaktiva i kedjan. Nya kedjedeltagare tas bara in genom rekomendation från annan deltagare, den som rekomenderar har ansvar för att den nya deltagaren sköter sina åtaganden. Alla deltagare skall lämna ett telnr som är registrerat på denna så att det går att nå denna vid frågor.
Alternativ 3:
Vi gör som tidigare & förlitar oss på fru fortuna istället. Eventuellt så får vi sitta & svära i trädgårdslandet över att det ser så fjuttigt ut pga. att fröerna kom bort.
Kom gärna med förslag eller kritik, allt är välkommet så länge det är konstruktivt. Kom inte med problem, kom med lösningar....

Personligen så är jag klart för alternativ 1, känns tryggare.