Det är första gången jag plockat något för att ta tillvara på i naturen, men nu har jag varit och rotat i min kära väns trädgård och hittade vad jag letade efter, nämligen Nässlor. Men vad göra nu???
Dom är jätte små, bara några centimeter ovan jord. Är de det som kallas späd? Hur länge är de "späda"
Nu kan jag inte påstå att jag plockade särskilt mycket. Tyckte att de brändes lite. Inte mycket men...Några tips där?
Om jag ska ge mig i kasst med att plocka utan hanskar, hur ska jag bära mig åt om det börjar bränna för mycket. Kanske är bra för cirkulationen?
Det fanns ju inte så himla mycket men det lär väl komma upp mer inom kort. (Och då är jag varmt välkommen till henne...hehe kan tro det ja)
Ska jag skölja dom innan innan jag torkar dom, för det var tanken att torka och göra lite pulver, till min frukostfil. Ja jag vet det kanske inte blir mer än en tesked, men må så vara hahaha. Jag kommer njuta=)
Finns det något annat jag kan för för att bevara nässlorna och utnyttja under längre tid, och inte bara för nässelsoppa och te...?