Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Surhöna?  (läst 3896 gånger)

Vivvi88

• Bohuslän
SV: Surhöna?
« Svar #20 skrivet: 12 apr-15 kl 14:49 »
Har inga svar på dina frågor, men blev det några kycklingar till slut?

Hönslust

• Småland
« Svar #21 skrivet: 12 apr-15 kl 21:28 »
Inga kycklingar än. Idag är det dag 24. Ganska långt över tiden men hönan ligger kvar ståndaktigt. Hon får på till Tisdag på sig sen får man väl anta att det inget blev........?

Hönslust

• Småland
« Svar #22 skrivet: 14 apr-15 kl 11:59 »
Ja då har det äntligen hänt. Igårkväll (efter 25dagar) så tittade det fram ett litet dunigt huvud under hönans vinge. Imorse hade inget mera hänt, resterande 4 ägg var hela och fina. Hur länge kan det ta innan de andra kläcks?

Vivvi88

• Bohuslän
« Svar #23 skrivet: 14 apr-15 kl 15:41 »
Åh så roligt med en kyckling! Men jag börjar tveka på om det kan bli nåt ur de andra äggen. Om de inte piper eller fått nåt hålslag så tror jag det är kört för dig. Hönan kommer väl snart knalla runt med sin kyckling och då får inte de sista äggen nån värme...

Hönslust

• Småland
« Svar #24 skrivet: 14 apr-15 kl 19:44 »
Ja du har förstås rätt, men jag tänkte att så länge hon är som en pannkaka så får hon någon dag eller så på sig. 1 kyckling är ju förstås bättre än ingen men det skulle vara kul med fler. Det får ge sig bäst det kan. Tack för alla tips!😀

Dela detta:

* Inloggade just nu

689 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser