Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvar men inga kycklingar😞  (läst 842 gånger)

Smålandsanna

• Småland
Ruvar men inga kycklingar😞
« skrivet: 15 feb-15 kl 19:04 »
Nu har jag för tredje gången fått ta bort ägg under orpishönorna som inte blir några kycklingar:( de bara ligger och ligger men efter så länge som en månad har det fortfarande inte blivit några små! Är det tuppen som inte gör jobbet ordentligt eller har jag bara otur?
Gör mitt bästa för att samsas, med man, två barn, två hundar, tre katter och ett 10-tal höns:)

sonja på slätten

• Halland
SV: Ruvar men inga kycklingar😞
« Svar #1 skrivet: 15 feb-15 kl 19:51 »
Har du kollat om de är befruktade?
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Smålandsanna

• Småland
« Svar #2 skrivet: 15 feb-15 kl 20:09 »
Nej, har ingen lampa. Har nog tänkt att "det blir om det blir" men nu börjar jag mer vilja få resultat! Ser ju att tuppen "håller på:)". Är det vanligt att äggen ändå är obefruktade trots envis uppvaktning från herr Tupp?
Gör mitt bästa för att samsas, med man, två barn, två hundar, tre katter och ett 10-tal höns:)

sonja på slätten

• Halland
« Svar #3 skrivet: 15 feb-15 kl 21:24 »
Det kan mycket väl vara så ändå.  Kolla så de inte har hopkletade fjädrar i rumpan, som kan vara i vägen. De har ju mycket fluff.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 2 användare (1 dolda)
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser