Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ekosamhälle i Bosnien Herezegovina  (läst 1350 gånger)

Ninni75

• Vill bo på gård
    • Bohuslän
Ekosamhälle i Bosnien Herezegovina
« skrivet: 15 feb-15 kl 11:50 »
Vi planerar att bygga ett hus i Nevesinje (40 minuter från staden Mostar i Bosnien Herzegovina och ca 1 timme till vackra kusten) I anslutning till huset skall byggas fler stugor/hus som kan lånas ut/hyras ut. Vi har tillgång till stora marker där. Området ligger högt, på 1108 meters höjd, så klimatet är kallare än runt Mostar, men ändå mycket fruktbart. Vi har inte utarbetat alla planer ännu. Man skall kunna komma och bo där permanent eller tidvis och hjälpa till med odlingar och getfarmen. Vi planerar att ha minst 150-200 getter och tillverka getmjölk och ha hästar för ridning i de långsträckta områdena. Uthyrning av lokal för yoga/dans mm.
Vi söker efter de som är intresserade och som vill ha del i detta projekt på något givande sätt. Jag heter Monique, och jag håller i projektet ihop med min man. Jag skall bygga en facebooksida om farmen snart. Skriv gärna ner era kommentarer.[/img][/img][/img][/img][/img][/img][/img][/img][/img]
« Senast ändrad: 15 feb-15 kl 12:14 av Ninni75 »
Carpe diem

-Livet-

• -
SV: Ekosamhälle i Bosnien Herezegovina
« Svar #1 skrivet: 20 feb-15 kl 21:16 »
Jag hade gärna sett mejsjälv flytta mer kring södra europa dock är ni bara två och jag är inte intresserad av att hålla på med djur, jag tycker tvärt om att djur ska man va snälla mot och inte utnyttja till egen vinning ;D

Ninni75

• Vill bo på gård
    • Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 21 feb-15 kl 11:20 »
Jag hade gärna sett mejsjälv flytta mer kring södra europa dock är ni bara två och jag är inte intresserad av att hålla på med djur, jag tycker tvärt om att djur ska man va snälla mot och inte utnyttja till egen vinning ;D

Jasså du tror vi är bara två? Vår cirkel av intresserade och vänner är enorm. Sedan våra djur skall ha det bättre än någonsin på 200 hektar steppmarker så bekymra dig inte över dem, de är nog glada över att de har livet. Och allt skall gå noggrant till, inga getungar skall tas från mammor eller annat grymt utan de skall ha paradiset som vi.
Carpe diem

citron

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 21 feb-15 kl 17:35 »
Jag är intresserad av att få veta mer.
Skicka gärna pm

Mvh madde

-Livet-

• -
« Svar #4 skrivet: 21 feb-15 kl 19:47 »
de är nog glada över att de har livet.
förmodligen d är väl du som ha gett dom d också

Jens Brage

• Övriga världen
« Svar #5 skrivet: 16 mar-15 kl 13:31 »
Det låter som en intressant projekt! Jag har liknande ambitioner men befinner mig fortfarande på resande fot i jakt på land lämpligt för småskaligt jordbruk (permakultur) och ekoturism. Och just nu befinner jag mig i Nice med avsikten att fortsätta till Korsika eller Slovenien beroende på var jag får kontakt med likasinnade att besöka. Och se https://www.facebook.com/jens.brage för en bättre idé om vem jag är. Bästa hälsningar, Jens

Dela detta:

* Inloggade just nu

114 gäster, 6 användare (1 dolda)
LineLine, Palle500, carusogugge, Fundersam, murbräcka

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser