Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag på Uddeholm. 3/5-15 (Västmanland)  (läst 4806 gånger)

Flying Goose

• Västmanland
SV: Hönsbytardag på Uddeholm. 3/5-15 (Västmanland)
« Svar #20 skrivet: 17 apr-15 kl 15:09 »
Hittills 29 säljare anmälda!
Här är hela listan:-)

*Jessica Björkfall - Kalkonkycklingar, vaktelkycklingar/ungdjur/vuxna, blockljus med fjäderfämotiv, avelsägg från kalkon, vaktel, Wyandotte, Wyandottekycklingar (silversvartrandad stor). Blandisungdjur, Orpingtonkycklingar, blandraskycklingar.
*Susanne Hedlund-
*Tarja Forslund- Dvärgsilke, Hedemora, Sultaner(svart och vit), Island och isbar. (Hästtransport. Plats reserverad vid hönsgård.)
*Eva Spathon - Brahma, Sussex, CCL och blandras kycklingar hoppas jag.
*Karl-Alfred Andersson - Kycklingar och eventuellt ägg.
*Catrine Hansson - Kycklingar av Laxfärgad dv.kochin och viltfärgad dv.silke samt tomatplantor.
*Jenny Rangfjord Montgomery - Förhoppningsvis vaktelkycklingar.
*Amanda Olsson Cedervall - Jag kommer förhoppningsvis ha med mig: Sabelpootkycklingar i färgerna isabell porslin och guldsvart porslin, Araucana, Barnevelder, Grönvärparblandningar. (Kycklingar och ungdjur.) Sen kommer jag förhoppningsvis även ha med mig franska vädurar och vita blåögda wiener.
*Högberga AB - Fjäderfäprodukter
*Jessica Hallgren - Jag satsar på att ha Hedemora kycklingar och new Zealand kanin ungar.
*Sara Andersson - Unghöns och kycklingar.
*Maria Söderkvist - Åsbohöns, Maran, Fiftyfive Flowery Guld, alla dessa kycklingar/ungdjur. Dv. Kochin choklad vuxna.
Ev en grupp med Fiftyfive Flowery Guld vuxna.
Matägg (Önskan om att stå vid hönsgård.)
*Pernilla Semb - Gotlandskaniner och Hedemorahöns, båda genbank.
*Sara Forslund - Kycklingar/ungdjur av Tysk Sperber, Kalkoner, vaktlar. Och lite plantor av Tomat, pumpa,squash. Om allt vill sig väl vill säga.
*Anki Hällström - Vi tar med Tomat, Chili samt lite andra plantor
*Britta Granström - Växter, (perenner)
*Maria Gustavsson - Jag kommer med kaniner och förhoppningsvis kycklingar av brahma, dvärg kochin och nakenhalsar. Ev även lite löpanks ällingar.
*Monica Röding - Tomtar, änglar och vilda djur formad av ull. Gosedjur i fleecetyg och med angoragetsull som stoppning. Har också några skinn och kuddar till salu.
*Anette Lindström - Hedemora - Mille fleur - Duvor (Hästtransport. Plats reserverad vid hönsgård.)
*Teresa Jonsson - Maran hönor och kycklingar, faktaböcker om djur, höns och trädgård, honung, fikonplantor.
*Linda Sängstuvall - Kycklingar av appenzeller, kanske isbar och kalkoner.
*Emelie Abramsson - Jag kommer att ha med mig diverse grönsaksplantor. Och förhoppningsvis kycklingar av Pavlovskaja, Maran & ev Barnevelder.
*Elisabeth Nisses-Gagnér - Kaninungar (dvärgvädur) samt ev blandraskycklingar.
*Kicki Sandberg - Smycken,burkar,ljus m,m. http://ksdesign.storedo.com/
*Alexandra Wästborn - Kaniner
*Angelica Boudin -
*Dan Larsson - Jag är barnboksförfattare och bosatt i Enköping. Jag brukar från och till stå med på marknader och en och annan hönsbytardag med mina böcker. Försöker få fler barn- och ungdomar att läsa skönlitteratur.
*Ulla-Britt - Handgjorda repliker av historiska smycken i brons och silver.
*Monica Norberg - Dv kochintupp född i januari.
Helvita påfågelduvor och andra helvita duvor.
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #21 skrivet: 23 apr-15 kl 16:22 »
Nu är det även bestämt att Enbacka Kvarn kommer med en lastbil full med hönsfoder av olika slag! Så kom och köp foder till förmånliga priser!:-) Se prislistan längst ned här i listan med säljare.

*Jessica Björkfall - Kalkonkycklingar, vaktelkycklingar/ungdjur/vuxna, blockljus med fjäderfämotiv, avelsägg från kalkon, vaktel, Wyandotte, Wyandottekycklingar (silversvartrandad stor). Blandisungdjur, Orpingtonkycklingar, blandraskycklingar.
*Susanne Hedlund-
*Tarja Forslund- Dvärgsilke, Hedemora, Sultaner(svart och vit), Island och isbar. (Hästtransport. Plats reserverad vid hönsgård.)
*Eva Spathon - Brahma, Sussex, CCL och blandras kycklingar hoppas jag. (ström)
*Catrine Hansson - Kycklingar av Laxfärgad dv.kochin och viltfärgad dv.silke samt tomatplantor. (ström)
*Jessica Hallgren - Jag satsar på att ha Hedemora kycklingar och new Zealand kanin ungar.
*Maria Söderkvist - Åsbohöns, Maran, Fiftyfive Flowery Guld, alla dessa kycklingar/ungdjur. Dv. Kochin choklad vuxna.
*Sara Forslund - Kycklingar/ungdjur av Tysk Sperber, Kalkoner, vaktlar. Och lite plantor av Tomat, pumpa,squash. Om allt vill sig väl vill säga. (ström)
*Maria Gustavsson - Brahmakycklingar, ägg av brahma, dvärgkochin och löpanka. Även några kaninungar.
*Monica Röding - Tomtar, änglar och vilda djur formad av ull. Gosedjur i fleecetyg och med angoragetsull som stoppning. Har också några skinn och kuddar till salu.
*Anette Lindström - Hedemora - Mille fleur - Duvor (Hästtransport. Plats reserverad vid hönsgård.)
*Teresa Jonsson - Maran hönor och kycklingar, faktaböcker om djur, höns och trädgård, honung, fikonplantor.
*Emelie Abramsson - Jag kommer att ha med mig diverse grönsaksplantor. Och förhoppningsvis kycklingar av Pavlovskaja, Maran & ev Barnevelder.
*Elisabeth Nisses-Gagnér - Kaninungar (dvärgvädur) samt ev blandraskycklingar, Plymouth Rock tupp på 1 år.
*Angelica Boudin -
*Dan Larsson - Jag är barnboksförfattare och bosatt i Enköping. Jag brukar från och till stå med på marknader och en och annan hönsbytardag med mina böcker. Försöker få fler barn- och ungdomar att läsa skönlitteratur.
*Catrine Englund - Trio stor laxfärgade Faveroll, 2 månader gamla. En Stor laxfärgad Faverolle-tupp ca 6-7 månader gammal. Några blandisar och ev någon dv-kockin.
*Ann-Marie Gustavsson - Blandraskycklingar, ägg av blandade höns och ankägg.
*Monica Andersson - Höns, vuxna och kycklingar (ström)
*Jennimari Merisola - Vuxna höns av plymouth rock, fifty five flower, araucana, dvärgkochin, dvärgwyandotte, dvärgvithätta ev nån maran. Ägg från dom plus från vita dvärg/mellan silkes och isbar. Också kycklingar från dom raser som är då cirka 3½ veckor. Ägg från japansk jumbo vaktlar. Ev vuxen mignon par. Ev ägg från myskankor och från mignon.
*Enbacka Kvarn - Värpfoder: 40 kg = 150 kr
Hel vete: 40 kg = 100 kr
Hel havre: 40 kg = 100 kr
Helt korn: 40 kg = 80 kr
Korn-kross: 30 kg = 80 kr
Bland-kross: 30 kg = 80 kr
EDEL´s Kyckling Start: 25 kg = 150 kr
EDEL´s Kyckling Tillväxt: 25 kg = 140 kr
EDEL´s Får-pellets: 25 kg = 140 kr
Säg till om det önskas:
EDEL´s Luzernpellets
EDEL´s Värpkoncentrat
Telefonnummer till Lennart: 0705 85 27 10
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #22 skrivet: 23 apr-15 kl 21:21 »
Enbacka Kvarn´s prislista:
Han kommer med stor lastbil som är fullastad, så någon bokning av foder i förväg lär inte behövas tror jag:-)

Värpfoder - Fullfoder: 40 kg = 150 kr = 3,75 kr/kg
Hel vete: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Hel havre: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Helt korn: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Korn-kross: 30 kg = 80 kr = 2,67 kr/kg
Bland-kross: 30 kg = 80 kr = 2,67 kr/kg
EDEL´s Kyckling Start: 25 kg = 150 kr = 6 kr kr/kg
EDEL´s Kyckling Tillväxt: 25 kg = 140 kr = 5,60 kr/kg
EDEL´s Får-pellets: 25 kg = 140 kr = 5,60 kr/kg
EDEL´s Luzernpellets = 160 kr = 6,40 kr/kg
EDEL´s Värpkoncentrat = 230 kr = 9,20 kr/kg
Snäckskal: 25 kg = 110 kr = 4,40 kr/kg
Flying Goose

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #23 skrivet: 02 maj-15 kl 00:32 »
Uppdaterad säljarlista!

*Susanne Hedlund-
*Eva Spathon - Brahma, Sussex, CCL och blandras kycklingar hoppas jag. (ström)
*Catrine Hansson - Kycklingar av Laxfärgad dv.kochin och viltfärgad dv.silke samt tomatplantor. (ström)
*Sara Forslund - Kycklingar/ungdjur av Tysk Sperber, Kalkoner, vaktlar. Blandrasällingar Cayuga/Peking. Och lite plantor av Tomat, pumpa,squash. Om allt vill sig väl vill säga. (ström)
*Maria Gustavsson - Brahmakycklingar, ägg av brahma, dvärgkochin och löpanka. Även några kaninungar.
*Elisabeth Nisses-Gagnér - Kaninungar (dvärgvädur) samt ev blandraskycklingar, Plymouth Rock tupp på 1 år.
*Angelica Boudin -
*Catrine Englund - Trio stor laxfärgade Faveroll, 2 månader gamla. En Stor laxfärgad Faverolle-tupp ca 6-7 månader gammal. Några blandisar och ev någon dv-kockin.
*Ann-Marie Gustavsson - Blandraskycklingar, ägg av blandade höns och ankägg.
*Monica Andersson - Höns, vuxna och kycklingar (ström)
*Jennimari Merisola - Vuxna höns av plymouth rock, fifty five flower, araucana, dvärgkochin, dvärgwyandotte, dvärgvithätta ev nån maran. Ägg från dom plus från vita dvärg/mellan silkes och isbar. Också kycklingar från dom raser som är då cirka 3½ veckor. Ägg från japansk jumbo vaktlar. Ev vuxen mignon par. Ev ägg från myskankor och från mignon.
*Enbacka Kvarn -
Värpfoder - Fullfoder: 40 kg = 150 kr = 3,75 kr/kg
Hel vete: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Hel havre: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Helt korn: 40 kg = 100 kr = 2,50 kr/kg
Korn-kross: 30 kg = 80 kr = 2,67 kr/kg
Bland-kross: 30 kg = 80 kr = 2,67 kr/kg
EDEL´s Kyckling Start: 25 kg = 150 kr = 6 kr kr/kg
EDEL´s Kyckling Tillväxt: 25 kg = 140 kr = 5,60 kr/kg
EDEL´s Får-pellets: 25 kg = 140 kr = 5,60 kr/kg
EDEL´s Luzernpellets = 160 kr = 6,40 kr/kg
EDEL´s Värpkoncentrat = 230 kr = 9,20 kr/kg
Snäckskal: 25 kg = 110 kr = 4,40 kr/kg
Telefon-nummer till Lennart: 0705 85 27 10
*Gudrun och Gunnar Lundin - Vi har med oss kycklingar , gul orpington, sussex samt laxfärgade faveroll. Alla stor ras.
Samt kanske kycklingar vithättor, silke, dvärgkochin.
*Britt-Marie Rapp - Hedemoratuppar
*Ingmarie - Hedemoratupp
*Ann-Sofie Rexefjord - Dv. Kochin, både tuppar, hönor och kycklingar.
'Jenny Winbo - 3-5 vuxna Hedemora-tjejer.
*Monika - Kaninungar , maran kycklingar , avelsägg maran. (Önskan om att sälja från bil. Stå vid hönsgården om plats finns.)
*Emelie Hultberg - BUT kalkonkycklingar och sedan lite djurtillbehör till gnagare/fåglar + lite annat smått och gott osv:-) (Ström)
*Lena Frick - Har Hundartiklar, utställnings/säljtält, hundböcker.
Hedemora genbank: 2 tuppar 1 höna. Ägg.
Plantor: tomat o tagetes.
*Victoria Fields fd Lindström - Växter, främst Perenner och lite pioner och honung. (Önskan om att parkera bredvid Anette Lindström. Bil + släp.)
Flying Goose

Majasmamma

• Gästrikland
« Svar #24 skrivet: 04 maj-15 kl 12:07 »
Vill bara tacka för ännu en fin dag!
Ni lyckas alltid med vädret och att ha band/bestämda öppettider blev bra för alla.
Välorganiserat för besökaren =  ;D
Vill man så kan man ;P

Flying Goose

• Västmanland
« Svar #25 skrivet: 06 maj-15 kl 10:45 »
Majasmamma - Tack! Kul att du gillade marknaden!! Ja vi hade verkligen tur med vädret som blev kanonbra ju!:-D

Mvh Jessica
Flying Goose

Dela detta:

* Inloggade just nu

419 gäster, 3 användare
iberisk, DrMerkwurdigliebe, Spikkari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser