Tack för alla tips :-)
Rubensgården
Jag ska pröva att spräcka en regel så som du skriver och se om det går. Har sökt efter kilar men bara hittat i metall (vedkilar), vart kan man hitta sånna ekkilar?
TW
Bra tips :-) Spikutdragare har jag, dock är det en enklare variant ifrån biltema. Men den fyller sitt syfte :-) Tigersåg har jag tillgång till då pch då genom en vän vars man är byggjobbare. Har tyvär inte pengarna nu till att köpa en egen :-( Och motorsåg är på ingång :-) Den kommer nog mest behövas i slutet.
Kanonbra info om vart jag kan förväntas stöta på asbest. Har koll på hur den kan se ut så jag håller ögonen öppna speciellt nära rör, ledningar och mellan väggarna. Det finns tack och lov inte så mycket gamla "plast" golv... bara i köket och hallen. Resten är fina trägolv.
ärt
Pärlsponten är tack och lov inte spikad i fjädern. Men det är den som oftast spricker av, mycket pga att det är målat och färgen liksom fäster spontarna i varandra och den torra, tunna fjädern spricker gärna då man böjer isär dom. Tyvärr är det elelement så inga fina järnrör att ta tillvara på.
Eldjarn
Jag kanske måste tänka om gällande takpannorna då. Det är i tegel och inte betong, men tror inte det är kvar ifrån 20-talet. Om inte annat så kan jag ju som du säger sälja dom om jag inte använder de själv. Gudarna ska veta att allt jag kan få in i pengaväg är välkommet tillskott i kassan.
RickardR
Jag tror också på lerbruk *hoppas* :-)