Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Levnadsglatt och seriöst kollektiv i Uppsala  (läst 1765 gånger)

Sofia Plogen Ström

• Uppland
Uppland Levnadsglatt och seriöst kollektiv i Uppsala
« skrivet: 08 dec-14 kl 12:23 »
Hej!

Jag och mina barn och hunden söker boende i Uppsala(trakten). Ett redan existerande kollektiv eller ett som vi tillsammans kan starta upp genom att hyra ett stort hus eller möjligen en stor lägenhet tillsammans. Jag behöver flytta in kring månadsskiftet februari/mars.

Jag kan bl.a snickra, spela ukulele, sy och sticka, prata om viktiga saker, odla grönsaker till husbehov, sitta tyst vid brasan tillsammans, föda upp lantraser och diskutera oviktiga roliga detaljer i evighet. Jag är alltid ärlig och tydlig i mina intentioner och jag tycker om att laga mat till många. Jag är social och individualistisk, mogen och barnslig, glad i livet och arg på orättvisor, miljöengagerad och feminist. Jag har nördat in mej på bl.a Fantomen, plastdinosaurier och sytillbehör från förra århundradet.

Mina barn är 9 och 11 år, vackra och intelligenta, och de bor hos mej minst varannan helg. Jag har också en ettårig väluppfostrad vildhund och två katter. Alla mina hejdukar är trevliga och snälla och gillar både djur och människor.

Jag vill bo med dej som är en miljömedveten feminist med integritet och känslor som älskar att dricka te/kaffe/vatten/vin/valfritt tillsammans. Du utövar och/eller konsumerar olika sorters kulturyttringar och du tycker om djur och barn! Du är också intresserad av saker som växer och frodas och alldeles särskilt om dessa går att äta så småningom. Om vi får lust skaffar vi höns tillsammans och kanske to.m getter. Och du vill verkligen bo kollektivt och har tänkt igenom vad det innebär i fördelar och uppoffringar.

Mina kriterier för bostad är:
~nära grönområde/skog (helst i skog)
~trädgård (eller möjligtvis kolonidito)
~max 30 minuter med kollektivtrafik (inkl. promenad/cykeltur) från Uppsala C

Kom igen! Vi bor ihop!

sofiaplogen@telia.com
Konstnär, snickare, musiker, morsa.

Tvilling

• Vill bo vid vatten och grönska. Gräva i jorden.
    • -
SV: Levnadsglatt och seriöst kollektiv i Uppsala
« Svar #1 skrivet: 03 jan-15 kl 07:59 »

Låter som underbara planer och likar mina drömmar.
 Vet du möjligen om det finns walodorfskola i Uppsala?
Drömmande mor med två barn
"Blickar upp mot himlavalvet, silar den svarta myllan mellan tårna"

Sofia Plogen Ström

• Uppland
SV: Levnadsglatt och seriöst kollektiv i Uppsala
« Svar #2 skrivet: 04 jan-15 kl 19:15 »
Hej!
Ja, det finns Waldorfskola i Uppsala! Jag har hittat ett kollektiv nu, som jag kommer att flytta in i under Januari. Om jag har förstått allt rätt kommer det att bli ett eller två rum lediga där till sommaren. Du kan väl mejla mej om du är intresserad eller nyfiken.
sofiaplogen@telia.com
Kram!
Konstnär, snickare, musiker, morsa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser