Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vitlök  (läst 4612 gånger)

kraut

• Skåne
    • postannelund
SV: vitlök
« Svar #20 skrivet: 19 dec-14 kl 19:18 »
Hjälp ! Sådde vitlöken för tidigt och nu har den börjat gro. Vad gör man ? Kan det klara sig eller borde man börja om ?
Troligen inga problem, trots allt är vi i sista tredjedelen av december. Vad som kan tala mot att det går bra är om du inte vet vad det är för utsäde. Vissa, tex termidrome (artichokes/typ1), kommer upp under vintern och överlever oftast. Om sorten är okänd kan den vara snett på det pga många orsaker såsom dålig klimatanpassning, kyllagring mfl.

kraut

• Skåne
    • postannelund
SV: vitlök
« Svar #21 skrivet: 31 dec-14 kl 11:01 »
Rejäla temperaturskillnader under veckan som gått. -9 någon natt och snö, nu + och barmark. Hade varit bättre om kylan hållt i sig. Tyvärr har jag inte löv att lägga på för att konservera kylan i jorden.

Dela detta:

* Inloggade just nu

460 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser