Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Glömmer sluta vicka?  (läst 936 gånger)

Petra96

Glömmer sluta vicka?
« skrivet: 25 sep-14 kl 22:20 »
Vad händer om man glömmer sluta vicka på äggen? När vi vickar dem så blir det bara en liten men vi fortsatte och jag undrar vad som kan hända

Petra96

SV: Glömmer sluta vicka?
« Svar #1 skrivet: 26 sep-14 kl 01:30 »
Sen så funderar jag på om det skulle bli för tort när de kläcks (Har en egenbyggd känslig kläckare och fukten sänks så fort man glipar för att fylla på vatten o så) kan man hjälpa dem efter, äggen är beräknade att kläckas igår men inga ljud (Jag kör med överraskning för jag har inte lyst dem) Jag är helt novis inom detta med maskin kläckning, enda jag har gjort med kycklingar o så är att ha egna höns med farmor och farfar, plocka äggen och att de ruvar äggen själva och fick kycklingar och 75 % blev tuppar. Men dessa ägg fick jag av en vän så vet inte om de är befruktade ens för 21 hönor och en tupp är det så han klarar nog inte befrukta alla äggen

Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser