Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Soyamjölk  (läst 1358 gånger)

Asaij

Soyamjölk
« skrivet: 11 aug-14 kl 19:35 »
Är det någon som har tips på hur jag kan få soyamjölken att hålla sig mer än 24 tim innan den surnar ? Har köpt en soyamjölksmaskin och minsta mängden är ca 1l och det går inte åt på ett dygn hos mig :( får slänga bort den dagen efter :( käns inte bra att slänga min mjölk . Tacksam för slla tips , Åsa

kurt

SV: Soyamjölk
« Svar #1 skrivet: 11 aug-14 kl 20:31 »
Förvarar du den vid +4 grader?

Jag vet inte hur maskinen fungerar? Vilka temperaturer fungerar den vid?

Anders G.

• -
« Svar #2 skrivet: 12 aug-14 kl 12:51 »
Om man gör som i livsmedelsindustrin börjar man med noggrann rengöring av maskinen.
Maskinen kyls.
Kylda råvaror krossas/pressas.
Ev vatten som tillsätts skall vara rejält kylt.
In med produkten i kallt kylskåp.
Maskinen diskas efter bruk och ställs undan under skydd, gärna i kyla.

Åsså börjar man om och gör rent maskinen före bruk...

Be

• Finland
« Svar #3 skrivet: 15 sep-14 kl 18:39 »
Och kanske testa nån annan gång än under rötmånad (augusti) tills du blir van med hur det funkar? :)
Ingen människa är illegal

Dela detta:

* Inloggade just nu

432 gäster, 3 användare
Nataks, javill, Robertaporo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser