Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad göra åt sura surhönor??  (läst 1122 gånger)

Marie.san

• Västergötland
Vad göra åt sura surhönor??
« skrivet: 06 aug-14 kl 20:57 »
Hej
Ja jag har två hönor som är sura i dubbel bemärkelse. Jag har försökt "bota" dem de senaste dagarna genom att ha dem i en icke-ruvvänlig utebur på dagarna och sätta för redet på nätterna. Men så fort de får chansen spurtar de mot redet och lägger sig där och ser väldigt sura ut...  >:(...på mej. Är det en bra strategi eller har ni några andra tips? Vill inte ha några fler kycklingar just nu men känner mej motarbetad. Är det dumt att ha dem tillsammans, dvs triggar de varann? Får känslan av att de gaddat ihop sig mot mej iaf.  ;)

sonja på slätten

• Halland
SV: Vad göra åt sura surhönor??
« Svar #1 skrivet: 07 aug-14 kl 05:33 »
Det brukar gå lättare att bryta ruvningen om de får tomruva en tid först.
Och sedan bör de vara borta dag och natt.  Då brukar det gå över på max en vecka.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

736 gäster, 3 användare (1 dolda)
javill, eliesandberg

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser