Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Omisolera  (läst 1312 gånger)

Jehl

• Gäst
Omisolera
« skrivet: 20 mar-07 kl 22:02 »
Hej på er!

Surfade in här för att jag köpt ett sommarhus och håller på att renovera det.

Det jag skulle vilja göra är att lägga ett trägolv i alla rum utom badrummet såklart. Eftersom huset är isolerat med tidningspapper undrar jag om det är lämpligt att nyisolera samtidigt som jag ändå jobbar med golvet.

Huset är byggt 1974 och står på plintar. Som innergolv finns nu lackade spånskivor, under dessa ligger det tidningspapper som vilar på plankor fastsatta på bjälklagret.

Mellanrummet från marken till huset varierar mellan ca 0,2 - 1 meter. Där hade jag tänkt lägga täckväv och ca 3 cm singel.

Några tips?

/Jonas

hasteus

Re:Omisolera
« Svar #1 skrivet: 01 apr-07 kl 16:02 »

Bra ide att isolera golvet när det ändå är upprivet, men det beror lite på dina förutsättningar och förväntningar.

1974... dvs modern byggteknik, köp/låna "Bygga Grund" från byggtjänst, bara 96sidor så pratar vi samma språk sedan. Perfekt för hemmafixaren. Den tar även upp isolering av bjälklagen.
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9153419278&s=1
« Senast ändrad: 01 apr-07 kl 16:03 av hasteus »

Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser