Har isolerat krypgrund med Isodrän. Eftersom den inte går så djupt under mark behövde jag såga till alla skivor med fogsvans enligt instruktion. Snedsågning genererar extra många kulor.
Latoxen tog inte upp alla kulor på en gång. Det såg nog inte så mycket ut där i högen. Tänkte att jag kan plocka upp det när jag är klar.
Otur att det kom ett blåsväder. Räfsade upp dem så gott jag kunde, men plockar fortfarande polystyrenkulor i gräsmattan, fast en och en. Kan meddela att räfsning även delvis bidrar till spridningen för kulorna hoppar iväg. De gömde sig i mossan under vinterns snölast och kommer upp efter regn och gräsklippning. Det blir ett par dl varje gång jag går över gräsmattan och plockar.
Jag skyller mig själv och tipsar allmänheten om att hålla er på en bra plats och att ha en byggdamsugare när ni sågar och att damsuga upp kontinuerligt, även om det är utomhus. Ivf om man störs av att ha plastkulor med kallasfalt (den regnar av efter ett tag på en del kulor så de blir vita) på i gräsmattan.
Tar tacksamt emot späk och glada tillrop.