Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på helgkurser till hösten?  (läst 723 gånger)

mmeo

• Östergötland
Tips på helgkurser till hösten?
« skrivet: 21 jun-14 kl 23:21 »
Nu har jag kommit på vad som vore roligt att ge min man i födelsedagspresent. Jag skulle vilja åka iväg över helgen och lära oss något nytt tillsammans.

Är det någon som kan ge mig lite tips på intressanta kortare kurser att gå under hösten? Kurserna ska gärna vara en eller två dagar, förlagt till en helg. Jag kan tänka mig lite allt möjligt innehåll på kurserna från odling, alternativt byggande, hantverk, biodling eller något helt annat om ni har bra tips. Har ni något kul på gång? (Jag tror dock inte jag får med min man på en kurs att sticka eller virka, även om jag själv gärna skulle kunna tänka mig det. :) )

Vi bor i Östergötland så kursen ska helst inte vara förlagd i norraste Norrland för att det ska vara möjligt att åka dit över en helg.

Luff

• Västergötland
SV: Tips på helgkurser till hösten?
« Svar #1 skrivet: 22 jun-14 kl 14:04 »
Kolla in folkhögskolorna, Länsstyrelsen (har många kurser i alla möjliga inriktningar), studieförbunden.
//Luff

mmeo

• Östergötland
SV: Tips på helgkurser till hösten?
« Svar #2 skrivet: 22 jun-14 kl 22:30 »
Tack för tipsen, Luff. Jag har sökt runt en del på bland annat de ställena du tipsar om men jag hittar inte så mycket faktiskt. Men jag skulle gärna gå på två dagars kurs i lerklining på Skansen, men priset var i saftigaste laget för mig...

Fler tips mottages tacksamt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

137 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser