Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blir galen - får inga ägg!!  (läst 5000 gånger)

Nyfikenskåne

• Skåne
SV: Blir galen - får inga ägg!!
« Svar #40 skrivet: 21 jun-14 kl 13:48 »
Nej, det finns inga gömställen i deras gård/hus som jag inte känner till - så den teorin går bort...

Men det där med rovdjur som smyger omkring...det gör mig lite orolig. Det är klart att det skulle kunna vara så.   :-\
Men samtidigt tycker jag att hundarna skulle reagera på det??? Dom hör ju mista ljud utanför annars. Eller så borde dom känna någon lukt när vi kommer ut på morgonen...
Undrar om jag måste sätta mig och spana någon natt - men jag vet inte om jag orkar offra en hel natt...

Vilkhyttan

• Östergötland
« Svar #41 skrivet: 21 jun-14 kl 14:01 »
Vi har också hund men mycket sällan han reagerar på ngt utanför på natten, han sover nog lika tungt om vi :P fast jag vet att vi har både det ena och det andra runt gården  :P å han springer alltid runt å luktar å kollar djuren på morgonen så här blir det ingen skillnad även om ngt skulle varit framme  8)

Maria C S

• Småland
« Svar #42 skrivet: 21 jun-14 kl 15:28 »
Rovfågel ?
Jag krockade nästan med en stor uggla som skulle ut från kaninhuset en sen kväll.

Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

karsan

• Södermanland
« Svar #43 skrivet: 21 jun-14 kl 18:05 »
Som föreslaget tidigare, vad händer om du lägger ut några ägg i redena.  Finns de kvar nästa dag eller ej?

Nyfikenskåne

• Skåne
« Svar #44 skrivet: 22 jun-14 kl 09:00 »
Ja, de ägg som jag lagt ut i redena ligger kvar.
Det är nog konstaterat nu att dom överhuvudtaget inte värper  :(

Men - ett stort steg framåt - igår fick jag hela TRE ägg!!  :)  Visserligen var ett trasigt, en höna hade plötsligt fått för sig att värpa när hon satt på pinnen...men det är ett framsteg i alla fall!
Har sedan några dagar serverat dom värpfoder. Trodde inte det skulle ge verkan så pass snabbt, men det kanske är det som gjort susen...
Nu ska jag väl inte jubla för tidigt, men tre ägg var ett otroligt framsteg tycker jag!  :)

Smajsan

• -
« Svar #45 skrivet: 22 jun-14 kl 11:40 »
Vad bra  :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

MissT

• Västergötland
« Svar #46 skrivet: 22 jun-14 kl 12:13 »
Är det i dom redena som du lagt ägg i som dom värper? När jag var barn så hade vi porslinsägg i redena för att trigga hönsen att värpa. Kanske det plus värpfodret gjorde susen. Hoppas du får många ägg nu.

Ex.

• -
« Svar #47 skrivet: 22 jun-14 kl 12:42 »

Har sedan några dagar serverat dom värpfoder. Trodde inte det skulle ge verkan så pass snabbt, men det kanske är det som gjort susen...

;)
Kan man inte göra det med mandelmassa, så ska man låta bli.

Maria C S

• Småland
« Svar #48 skrivet: 22 jun-14 kl 19:44 »
Se där  :)
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 2 användare
torbjorn, Hästberoende

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser