Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker kollektiv med hantverks och/eller friluftsintresserade människor  (läst 1746 gånger)

KaniJonas

Hej,  jag söker kollektiv till hösten. Var någonstans är inte jätteviktigt men skulle föredra Dalarna eller där ikring,  men allt är som sagt av intresse.

Jag är en 28årig kille från Åland som precis gått klart mitt andra år på sjöviks folkhögskola i dalarna och nu är redo för nya äventyr. Jag har bott i tält av olika slag (mestadels tipi) senaste åren men tänkte börja söka mig inomhus nu. Jag sysslar mycket med friluftsliv (kajak och kanadensarpaddling,  vandring,  skidning mm.) och hantverk,  mestadels trä och sömnad men också stickning,  nålbindning mm. Foto är också ett stort intresse,  har läst ett år Naturfoto.
Är vegetarian sen några år tillbaka men gör vissa undantag ibland,  t. ex.  dumpstrat kött.

Hör av er här eller på jonas.sjoblom@gmail.com

Jonas

greenladylove

• Uppland
Hej! Jag söker kollektiv i dalarna och tänkte höra om du fick några tips/hittade något? :)

Lisa

Lioo

• Halland
Hej! Jag och min sambo är hantverkande pyssel människor med mycket friluft :)
Vi har pratat om kollektiv och tanken är lockande. Vi har hus och mark, stall till förfogande i viskadalen i märheten av horred. Långt in i skogen och ett stort hus med fyra sovrum var av vi använder ett. Är det något du skulle vilja spåna vidare på så hör av dig till anneli.ytterman@live.com

Varghjärta

• Utveckling, utmaningar, lärdom och äventyr!
    • Västerbotten
Långt in i skogen och ett stort hus med fyra sovrum var av vi använder ett. Är det något du skulle vilja spåna vidare på så hör av dig till anneli.ytterman@live.com

Det där låter mycket lockande - för mig och mina hundar! Vi har nyligen flyttat ner till södra Sverige, Västmanland - efter 10 år i norra Norrlands inland. Och jag känner att vi hamnade lite fel! På landet förvisso - men så mycket bilar, stora vägar, folk och maskiner i rörelse hela tiden, nära grannar, mycket stress... lite skog och utrymme att röra sig.

Har ni fortfarande ett rum över - och skulle det gå för sig att bygga upp hundgårdar där?

Jag är en mycket enkel, rent av ödmjuk, person. F d hindu-munk/ yogi. Lakto-vegetarian. Som helst av allt pysslar med mina hundar! Och driver runt med dem i skog och mark. Älskar natur! Men är mycket social (även när det gäller folk).

Med vänlig hälsning,
Oskar Varghjärta
Tillbaks på min ensligt belägna skogsgård, uppe på en höjd, mellan ett stort träsk och en liten skogstjärn, omgiven av tallskog och berg! Tillsammans med nio underbara hundar. Har tidigare levt som (hindu)munk, i Indien, under många år... Återvänder nog dit, så småningom.

Dela detta:

* Inloggade just nu

352 gäster, 2 användare (1 dolda)
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser