Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fläderblomssaft, hur göra?!  (läst 2966 gånger)

kp77

• Halland
Fläderblomssaft, hur göra?!
« skrivet: 09 jun-14 kl 01:46 »
Hej!
Fläderblomssaft tänkte jag göra imorgon!! är dock en ovan saftare, så vad ska jag göra?, bra recept? hur ställer jag det sen, i en bunke, kastrull med handduk över, i kylen, i rumstemperatur, frågorna är många, svaren färre...Jättetacksam för tips! :-)
Mvh Kristin

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Fläderblomssaft, hur göra?!
« Svar #1 skrivet: 09 jun-14 kl 11:39 »
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=69133.0

Där finns ett recept. Om du söker i rutan ovan så hittar du flera recept här på alternativ.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

kp77

• Halland
« Svar #2 skrivet: 09 jun-14 kl 13:51 »
ok, tack! men jag hittar inte rutan där jag kan söka...var är den? inte samma som googlefältet väl?!
kan man ha blandningen i vad som, en plasthink, en stor gryta? o täcka med handduk/lock/vad? stå i rumstemp el i kyl?

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #3 skrivet: 09 jun-14 kl 15:57 »
ok, tack! men jag hittar inte rutan där jag kan söka...var är den? inte samma som googlefältet väl?!
kan man ha blandningen i vad som, en plasthink, en stor gryta? o täcka med handduk/lock/vad? stå i rumstemp el i kyl?

Jo, i googlerutan ovan. Den söker på forumet.

Det går bra med en hink, bunke, gryta eller krus om du har det. Hade dock undvikit andra metaller än rostfritt. Täck med det du har t ex, lock, handduk eller skärbräda. Brukar ha på svalaste stället om det är varmt ute. Här är det i källaren eller jordkällaren.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

kp77

• Halland
« Svar #4 skrivet: 09 jun-14 kl 18:19 »
Tack igen då fattar jag :-) hur länge ska det stå?

kp77

• Halland
« Svar #5 skrivet: 09 jun-14 kl 18:29 »
hur många dagar brukar ni låta det stå innan ni silar? verkar som om det e lite olika, en del skriver 2 dar en del skriver 5.. Vad silar ni med? Jag har ingen sån silduk..

Luff

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 14 jun-14 kl 20:04 »
Till flädersaft går det bra med en kökshandduk, gärna lite sliten så den är tunn. Fäst med kraftiga gummiband på benen på en opponerpåvänd pall och ställe en bunke under handduken.
//Luff

kurt

« Svar #7 skrivet: 25 jun-14 kl 10:50 »
Om man dessutom pastöriserar den 80 grader 20 min, så slipper man frysa den!

Dela detta:

* Inloggade just nu

466 gäster, 1 användare
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser