Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Beskära OCH flytta Schersmin  (läst 5722 gånger)

Gille

• -
Beskära OCH flytta Schersmin
« skrivet: 21 mar-14 kl 09:06 »
Klarar den det? Ska ge grannen en buske och jag tror den blir lättare transportera om vi kapar ner den något.
Kaninuppfödare och pelargontant.

MissT

• Västergötland
SV: Beskära OCH flytta Schersmin
« Svar #1 skrivet: 21 mar-14 kl 09:11 »
Min pappa kapade ner två stora schersminbuskar med motorsåg. Lämnade ca 25 cm stubbar. Efter några år hade dom vuxit upp igen.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #2 skrivet: 21 mar-14 kl 09:22 »
Vi hade en som var gammal och förvedad redan när vi flyttade hit. Bara grönt och blommor högst upp. För två år sedan kapades den med marken. I fjol växte den upp en dryg meter. Man får räkna med att vara utan blommor ett tag bara. Bäst är att klippa ner den rejält om man ska gräva upp och flytta så all energi går till att bilda nya rötter. Det är bättre att flytta på hösten för att man slipper vattna så mycket då.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Gille

• -
« Svar #3 skrivet: 21 mar-14 kl 10:35 »
Då chansar vi helt enkelt. har två som står framför en smedja jag vill bygga om till växthus, och varje höst kommer annat (och vintern) i vägen. Så jag prövar (men ska tänka på vattning), tack!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

664 gäster, 2 användare (1 dolda)
MickeMård

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser