Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Naturlig värmekälla....  (läst 1835 gånger)

torpartjej

• Bor på guds tumme.
Naturlig värmekälla....
« skrivet: 10 mar-07 kl 22:17 »
Hej! Jag har under vintern experimenterat med varmkompost i hönshuset. Bara en vanlig tunna med hästskit och löv i olika lager. Som ett litet tips funkar det rätt så bra, men man får ju fylla på ibland... Är det någon annan som provat detta, och vad har ni för erfarenheter?
Den värmde ju inte upp helt och hållet, men tunnan var ljummen iallafall och det hjälpte iallafall upp temperaturen... Dessutom gillade hönorna det.. Det var som ett gym och snackbar i ett.  :D
Är det någon som har andra enkla ideer som kan vara kul att prova?
Julia

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Naturlig värmekälla....
« Svar #1 skrivet: 11 mar-07 kl 20:25 »
I vinter var jag tvungen ta in en del griskultingar för att få lugn och ro hos suggorna. Och deras bäddar värmer som sjutton i stallet. Har uppemot plus 10-15 grader mot 5-6 grader i stallet. Är t o m tvungen ha fläkten igång så den värsta lukten försvinner. Strör på spån där de skiter för att ta bort en del lukt.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 3 användare
sälen, Mr.O, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser