Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kollektiv utanför stjärnsund  (läst 2424 gånger)

skogsmyris

• Dalarna
Kollektiv utanför stjärnsund
« skrivet: 06 mar-14 kl 11:34 »
 Jag hyr ett stort hus som jag vill dela med andra!
Har tidigare bott på ekogårdskollektiv /kollektiv och det är så jag trivs bäst!
Tre härliga barn ,hund,katt och ponny finns,så du/ni ska  gilla barn och djur.
Vi är vegetarianer ,men äter ägg från glada höns,(dottern äter fisk ibland)Så jag har ett mobilt hönshusprojekt  som jag vill sätta igång med...! Hjälp önskas !!
Vi är ganska nyinflyttade,och ett stort land väntar på att odlas !
Huset är mkt speciellt och 4-5 små rum är lediga,och STORA gemensamma utrymmen.
Tar typ en minut att gå ner till sjön ,där vi har en egen brygga och en liten roddbåt.
Jättefina grannar finns och vi hjälps åt med barn,djur och kommande odlingar! :)
Waldorfskola och dagis finns i Dormsjö
Jag önskar fler mysiga människor,med intresse av självhushållning,ta tillvara och leva i samklang med djur och natur.
Som vill leva tillsammans med andra .
Hyra diskuteras, ..
Känner du att det kanske vore något för dej..skicka ett pm..
kom på besök..
stanna en helg eller vecka och känn efter...
och känns det bra för oss båda, så flytta in...!
Fred&kärlek Anna :)

Ymra

• Dalarna
SV: Kollektiv utanför stjärnsund
« Svar #1 skrivet: 09 mar-14 kl 22:24 »
Det låter helt fantastiskt! Jag är i Stjärnsund rätt ofta och har letat bostad därikring länge. Min pappa bor där. För tillfället har jag förlikat mig med tanken på att bo här länge till, men jag kan inte låta bli att bli nyfiken. Jag är 32 år och har tre barn varav de två yngsta bor hos mig varannan vecka och den äldsta hos sin pappa på heltid. (förutom lov) Gillar djur har länge drömt om hönshus och jag gillar att odla. Har tusen idéer för jämnan. Är inte vegetarian men jag har inga problem med att vara det hemmavid.

Jag skickar ett pm, vettja..  ;D

skogsmyris

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 10 mar-14 kl 08:33 »
Kul :)
Vi hörs!!
Kram Anna

ardnaxela

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 02 nov-14 kl 16:56 »
Hej Anna,

Alexandra heter jag, vän till Lisa och Kim som snart flyttar in hos dig! Jag är i tagen att lämna Göteborg och närma mig naturen, och  tycker att ditt kollektiv låter väldigt fint - finns det ett rum ledigt ännu? Har pluggat permakultur tillsammans med Kim på Irland, och har just hört om Stjärnsund vilket ju låter det som en pärla (Fast jag är uppvuxen i Västerås som ligger bara 11 mil söderöver har jag helt missat detta). Är för tillfället i Västerås i ca en vecka till, och skulle gärna hälsa på Stjärnsund och dig och er om du vill och det passar. 

Hör gärna av dig till alexandra_tilstam@yahoo.se,
jag kan också berätta mer om mig själv om du undrar något.

Hoppas vi hörs och ses snart,
allt gott!
Alexandra

skogsmyris

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 03 nov-14 kl 20:43 »
Välkommen ! :)
Skickar ett PM !
Kärlek...

Maitiú

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 27 dec-14 kl 12:01 »
Har skickat ett PM! :)

petrusoledal

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 22 jul-19 kl 12:17 »
Hej! Jag o min Käresta går på Sjöviks Folkhögskola på Friluftsliv. Vi letar runt efter naturnära kollektivt boende efter skolan är färdig i Juni 2020. Vi ska få vårt första barn under våren och önskar att kunna erbjuda det en miljö omgiven med andra människor än oss själva. Ni verkar va goa människor så det fångade mitt intresse.
Finns det något rum ledigt fortsatt? Vi kommer ju vara i närheten och ha möjlighet att hälsa på om det skulle va aktuellt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser