Förlåt men,

. Jag skrattade en lång stund!!! Jag kan se din granne framför mig med en fräsande anka i hälarna, likaså din son...

. Det måste ju vara skitkul att kolla på!!!
Visserligen, om man ska ta sig samman, kan jag förstå att det är mindre kul i längden. Jag hade en tupp som började visa aggresivitet. Jag blev helskraj för han flög på mig bakifrån och sparkade mig på benen. Detta ledde till en ond cirkel där jag blev rädd och försökte mota honom med fötterna och visade honom hur orolig jag var. Insåg tillslut det ohållbara i situationen så jag bestämde mig för att, om jag skulle kunna behålla honom var jag tvungen att visa vem som bestämde. Alltså, jag drog på jeans och höga gummistövlar var gång jag skulle ner i hönshuset. Ignorerade tuppen som smög på mig bakifrån totalt utan gick med överdrivet bestämda steg. De gånger han flög på mig vände jag mig om och gjorde mig stor och skrämde honom. På ett par dagar var han from som ett lamm igen och försökte aldrig ge sig på någon igen. Jag tror att det är när de har fått för sig att DE ska vara kung på hela gården som det blir fel. Der ska veta sin plats, då mår alla bäst.
Lycka till!!!