Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kan de vara dräktige  (läst 1186 gånger)

Haure

• Kultursnickaren
    • Skåne
    • haureskultursnickeri
kan de vara dräktige
« skrivet: 07 mar-07 kl 21:50 »
 Hejsan   ???
vi hände en liten olycka runt nyttår,galten hittade ett hål i stängslet in till suggorna och han övernattede hos dem. Det som är problemet är att suggorna inte är så gamla, de är födda midsommer 06, galten är ett par månedar äldra. Kan suggorna vara dräktiga nu, jag har inte sett dem vara i brunst. Jag har hört det kan ge komplikationer om de blir dräktiga för tidigt. Är det ett sätt man kan se om de är med kultingar.

Bekymret grisefar
Kultursnedkeren/snickaren

Ingvar2

• Gäst
Re:kan de vara dräktige
« Svar #1 skrivet: 07 mar-07 kl 22:07 »
Eftersom galten letade upp ett hål in till dom så var dom nog brunstiga då..kanske ;)  men dom brunstar ju var tredje vecka så det märker du ju snart om dom blir eller inte.. Dom är ju dock 6 månader gamla så så farligt är det ju inte..man brukar kunna betäcka på andra brunsten i vanliga fall..

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Re:kan de vara dräktige
« Svar #2 skrivet: 10 jun-07 kl 12:34 »
Blev det några bäbisar?.
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 3 användare (1 dolda)
Karlsdotter, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser