Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vickys frökedja  (läst 23736 gånger)

kollotrollet

• Uppland
SV: Vickys frökedja
« Svar #120 skrivet: 28 apr-14 kl 18:57 »
Jag är med på ett varv till. Asiatiska grönsaker har jag dåligt av. Jag har bara erfarenhet av Pak Choi ( tror det stavas så). Majs är också något jag skulle vilja sätta.
Jag är med på ett varv till .

:) :) :) :)
Koloniägare som vill ha höns!

BELLAS LANTLIV

• Lever livet på landet med sambo, hund och höns.
    • Gästrikland
    • Bellas lantliv
« Svar #121 skrivet: 28 apr-14 kl 19:31 »
Jag är gärna med på nästa runda, har skickat p.m till Vicky med min adress.  :D

tuulis

• Uppland
« Svar #122 skrivet: 29 apr-14 kl 17:18 »
Jag är gärna också med till nästa runda! Jag undrar bara vart tog paketet ivägen som jag skickade ett tag sen nu. Ser ingen rapportering om den.

Jansdotter

• Småland
« Svar #123 skrivet: 30 apr-14 kl 23:00 »
Hej!
Jag skulle kunna tänka mig att vara med om det går bra! Kan bidra med gråärten Raber och bönan Solberga (mina "finaste" fröer!) och sedan har jag lite tomat, chilli och brysselkål över om det är intressant!

vicky-g

• Västmanland
« Svar #124 skrivet: 02 maj-14 kl 18:05 »
Jag är gärna också med till nästa runda! Jag undrar bara vart tog paketet ivägen som jag skickade ett tag sen nu. Ser ingen rapportering om den.

Ska kolla upp det.

Mrsmad

• Småland
« Svar #125 skrivet: 03 maj-14 kl 12:55 »
Jag vill också vara med

ahman

• Västerbotten
« Svar #126 skrivet: 08 maj-14 kl 08:56 »
Fick paketet i förrgår men har inte grisslans adress det var inte med någon adresslista!

grisslan

• Skåne
« Svar #127 skrivet: 19 maj-14 kl 21:32 »
Grannen kom precis in med fröpåsen. Han hade tydligen fått den i sin brevlåda i torsdags eller fredags.
Skall ta med den på jobb i natt & förhoppningsvis hinna gå igenom den så den kommer i väg i morron
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

vicky-g

• Västmanland
« Svar #128 skrivet: 20 maj-14 kl 10:22 »
Har haft lite fullt upp här så jag har inte hunnit in och kollat hur det gått. Brevet hade fastnat på vägen och jag förväntade mig att den snart skulle vara i mål. Men jag började fundera om den satt fast igen så det var skönt att höra att den är på sista anhalt före mig. Ska sätta mig ner och gå igenom alla som har anmält sitt intresse för en nästa omgång så får vi se om vi får ihop en hög med folk så att det blir två listor igen eller om det blir en. Det är ju lite mellanperiod för införskaffning av frön. Det är nog bara några inbitna frötokar som samlar frön året runt.  ;D

ahman

• Västerbotten
« Svar #129 skrivet: 20 maj-14 kl 12:15 »
Jag hoppar nästa runda och avvaktar tills i höst! /Mattias

grisslan

• Skåne
« Svar #130 skrivet: 21 maj-14 kl 00:21 »
Påsen lagd på lådan, tyvärr efter
 tömningen.....  :-[

vicky-g

• Västmanland
« Svar #131 skrivet: 01 jun-14 kl 08:50 »
Efter jättestressig vecka passar jag på att tassa upp när alla sover och sätta mig för att gå igenom alla anmälningar, avanmälningar och adresser. Totalt är det 7 som visat intresse för nästa omgång (plus mig). Så det får bli en lista nu under (för)sommaren. Om jag har tur så går påsen iväg idag annars får det bli i morgon. De tömmer ju redan klockan 13 på söndagar. Här är listan:

Miss Khaos
Jansdotter
Mrsmad
tuulis
kollotrollet
BA
grisslan
vicky-g

Jag vill påminna om att skriva här när man får och när man skickar. Förra omgången var bedrövlig. Många missade att skriva och de fastnade lite här och där. Både långa och korta stunder. Sen finns det självklart små stjärnor som skötte sig utmärkt.  ;D Jag misstänker att många efter vinterns dvala fick ett liv, vet själv hur svårt det är att hinna med när våren kommer. Men försök att ta de där minutrarna och skriv en liten kommentar så att den som vill kan se vart brevet är, om det har fastnat, kommit bort (hemska tanke!!), om du missade tömningen för att du stod på näsan i jordgubbslandet och rensade ogräs så att du glömde bort tiden...  :D

Här hemma börjar jag se resultatet av frökedjorna. Chilisarna börjar snart blomma, tomaterna växer överallt och de tidigaste har stora frukter. I landet växer morötter som jag norpade i ett brev, jag planterade ut lite lök i går jag hittade i ett annat... Det är härligt att kunna prova på så många sorter utan att bli ruinerad.  ;D

Lucie

• Gäst
« Svar #132 skrivet: 01 jun-14 kl 09:16 »
Finns det chans att få komma med på den nya listan?!!

BELLAS LANTLIV

• Lever livet på landet med sambo, hund och höns.
    • Gästrikland
    • Bellas lantliv
« Svar #133 skrivet: 04 jun-14 kl 13:51 »
Nu har påsen varit hit och vänt. :-)

Miss Khaos ankom 3/6 skickat 4/6
Jansdotter
Mrsmad
tuulis
kollotrollet
BA
grisslan
vicky-g

Jansdotter

• Småland
« Svar #134 skrivet: 06 jun-14 kl 11:06 »
Hej på er!

Fröpåsen är nu hos Jansdotter, och jag sitter som bäst och googlar på alla spännande fröer för att se vad det är för något! Rena julafton, jätteglad att jag kom med! Skickar i helgen med lite nytt istoppat så att Mrsmad förhoppningsvis har påsen på måndag! Jag har lite grejer som det inte är för sent att så än!

Jansdotter

• Småland
« Svar #135 skrivet: 06 jun-14 kl 17:13 »
Hur många olika sorters bönor kan en människa odla egentligen? Jag petade ut några stycken ur 5 olika påsar, och tillsammans med dem jag redan har så... Måste ordna ett sätt att organisera bönodlingen på effektivaste sättet!
Alltså, det här var ju jätteroligt, som att få en godispåse på posten!
I alla fall så har jag nu stoppat i 6- 7 nya sorter, bl.a. Bönan solberga, ärtan Raber, en vanlig brytböna och citronmeliss som man ju fortfarande hinner peta ner i jorden, och så lite annat som kan få vänta tills nästa år!
Påsen ligger nu i brevlådan utanför Preem i Huskvarna och kommer förhoppningsvis anlända hos nästa person på listan på måndag!
(Det här var ju jättekul, hoppas det bara fortsätter och fortsätter... Så bra vicky!)

grisslan

• Skåne
« Svar #136 skrivet: 08 jun-14 kl 00:48 »
Jansdotter ankom 6/6 skickat 6/6
Mrsmad
tuulis
kollotrollet
BA
grisslan
vicky-g
 (:)

Mrsmad

• Småland
« Svar #137 skrivet: 10 jun-14 kl 05:12 »
Påsen kom till mig igår måndag och jag skickar iväg i em efter jobbet. Vilken härlig överaskning att komma hem till efter jobbet.

tuulis

• Uppland
« Svar #138 skrivet: 13 jun-14 kl 22:59 »
Hej! Fröpåsen kom till mig igår och jag har postat den vidare tidigare idag! Tack för denna runda! Ha en fortsatt trevlig odlingssommar! :)

kollotrollet

• Uppland
« Svar #139 skrivet: 17 jun-14 kl 19:54 »
Jansdotter ankom 6/6 skickat 6/6
Mrsmad
tuulis
kollotrollet  Ankom 17/6  Skickar 18/6
BA
grisslan
vicky-g
 (:)

Nu tackar jag för mig för den här gången. Ni får alla ha en kanonsommar och ett framgångsrikt odlingsår.
 :D :D :D :D :D
Koloniägare som vill ha höns!

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 4 användare (1 dolda)
kretslopp, javill, skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser