Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur torkar nykläckta kycklingar egentligen?  (läst 1216 gånger)

Henriks nya användare

• Blekinge
Hur torkar nykläckta kycklingar egentligen?
« skrivet: 08 jan-14 kl 13:36 »
En vän till mig ställde en intressant fråga: Hur torkar egentligen nykläckta kycklingar? Däggdjursmödrar brukar ju slicka av "kladdet". Men kycklingar, lufftorkar de bara? Eller gnider hönan dem torra med dunet?

sonja på slätten

• Halland
SV: Hur torkar nykläckta kycklingar egentligen?
« Svar #1 skrivet: 08 jan-14 kl 16:44 »
Kycklingar rör sig under hönan, de buffar och har sig. Hönan gör ingenting, bara ger dem utrymme.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

skogsbonne

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 08 jan-14 kl 18:06 »
luft torkar

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 17 jan-14 kl 15:50 »
Jag har några gånger värmt några nykläckta mellan händerna när nåt gått snett. De lufttorkar som sagt och de får liksom ett torrt strö i dunet (rester av det blöta) efter en stund. Det ramlar bort sen när kycklingen blir mer rörlig.
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Dela detta:

* Inloggade just nu

606 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser