Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fick en jacka med slöja i födelsedagspresent...  (läst 962 gånger)

vattuvarg

• Lager på lager på lager...
    • Lappland
    • vattuvargs blog
Fick en jacka med slöja i födelsedagspresent...
« skrivet: 04 jan-14 kl 00:29 »
Har inte skrivit här på ett tag då det inte hänt så mycket att berätta. Har använt tiden till att gå kurser och studera biodling på nätet, bland annat. Men idag gav fästmön (och döttrarna förstås) mig en jacka med slöja och ett par långa handskar. De gav mig kupverktyg och borste också men röken saknade någon del så den får jag senare. Så äntligen har jag nya grejor att arbeta med och slipper använda lånad, begagnad eller provisorisk utrustning. Nu är det bara två detaljer kvar att fixa innan jag kan kalla mig biodlare. Måste få färdigt konstruktionen för mina topplistkupor (som jag kallar eTBH eftersom de byggs av EUR-pallbrädor). Och slutligen ska det skaffas bin.

Det går långsamt, men det går åt rätt håll.
Varje mänskligt samhälle ska bedömas efter hur väl det tar hand om de svaga.
vattuvargs.blogspot.se

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Fick en jacka med slöja i födelsedagspresent...
« Svar #1 skrivet: 04 jan-14 kl 03:26 »
Grattis till den lyckade födelsedagspresenten!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: Fick en jacka med slöja i födelsedagspresent...
« Svar #2 skrivet: 04 jan-14 kl 09:47 »
Ser fram emot att höra fortsättningen  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

701 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser