Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  eget kraftfoder  (läst 1473 gånger)

Miss Evil

• Skåne
eget kraftfoder
« skrivet: 02 jan-14 kl 23:57 »
Hej! Får inte tag på det kraftfoder jag tidigare använt till fåren och funderar på att köpa en storsäck säd i stället. Vilket sädesslag behövs det att jag köper? KAn inte köpa så många utan en eller möjligtvis två säckar. Vet ej om man kan köpa blandat här någonstans men då skjuter priset säkert iväg.
BEhöver kraftfoder till några ungtackor som lammar i maj och lamm som är födda nu och ska bli slaktfärdiga till sommaren och till tackor som får fler än ett lamm.
Några förslag på vad jag ska köpa? Och finns det tackfor på säck till ett bra pris så köper jag naturligtvis det men vill gärna kolla alternativ.
HAr hört att korn ska vara ett fullgott kraftfoder? Vad tror ni? Mvh
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.

Falin

• -
SV: eget kraftfoder
« Svar #1 skrivet: 04 jan-14 kl 21:11 »
Jag ger korn och vete.

Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 3 användare
javill, Berberis, Genomsnittswannabe

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser