Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  var köpa trådade ramar? billigt  (läst 2244 gånger)

eriks

• -
    • www.sundmansmide.se
var köpa trådade ramar? billigt
« skrivet: 28 dec-13 kl 13:22 »
Låste något gammalt inlägg någonstans om ett ställe där man kunde köpa färdig spikade och trådade ramar.
Det var någon form av dagverksamhet och priserna verkade riktigt bra, finns det kvar eller är lp:s billigast?

mvh Erik

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: var köpa trådade ramar? billigt
« Svar #1 skrivet: 28 dec-13 kl 13:58 »
Här finns en annons en bit ner:
https://www.facebook.com/groups/348915505240990/

Vidare finns det flera annonser i Bitidningen, liksom att LPs m.fl. säljer.

Priser hittade jag förra året från strax över 8 kr till 12 kr/st inkl. moms men exkl. frakt vid köp av en hel pall (brukar vara 500-600 st). De billigaste hade dock inte leveranskapacitet så man får nog tyvärr räkna med 10 kr/ram.

eriks

• -
    • www.sundmansmide.se
« Svar #2 skrivet: 28 dec-13 kl 14:38 »
ok, facebook länkar funkar inte för mig,

är det samma annons som fans i bitidningen så har jag ringt dit ett flera gånger utan resultat, kanske han har slutat.

olof

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 28 dec-13 kl 15:32 »
ok, facebook länkar funkar inte för mig,
Du måste kanske gå med i gruppen "Biodlare - köp och sälj". Jag vet inte om de också annonserat i bitidningen, men i bitidningen brukar det finnas ett flertal som annonserar, men kanske inte i varje nummer.

caschmiwa

• Reduce,reuse,recycle
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 28 dec-13 kl 16:24 »
Finns en bra biredskapsfabrik i Töreboda. Kanske inte alltid lägsta priset, men det brukar ju alltid visa sig att man får vad betalar för... Har dålig erfarenhet av billiga ramar, har visat sig ha trä av klenare kvalitét, vara några millimeter för korta eller sneda. Någonstans måste ju kostnaderna dras ner...
Djur-och naturälskande antikvarie med strävan om att leva ett mer moralist och ekologiskt hållbart liv!

olof

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 28 dec-13 kl 16:52 »
Finns en bra biredskapsfabrik i Töreboda. Kanske inte alltid lägsta priset, men det brukar ju alltid visa sig att man får vad betalar för... Har dålig erfarenhet av billiga ramar, har visat sig ha trä av klenare kvalitét, vara några millimeter för korta eller sneda. Någonstans måste ju kostnaderna dras ner...
Men de har inte färdigtrådat i sitt sortiment (åtminstone inte på nätet) så det är inte jämförbart.

Dumitru

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 31 dec-13 kl 17:14 »
Men de har inte färdigtrådat i sitt sortiment (åtminstone inte på nätet) så det är inte jämförbart.

Jag har ramar (furu) Lågnormal och HLS att sälja av högsta kvalitet.
Pris Ihopmonterade och borrade Lågnormal .  8:-  kr/st, Hoffmann 8,50 kr / st. HLS en krona billigare.
Strängade  11:- kr / st. Samma pris oavsett kvantitet. Priserna gäller avhämtat i Vollsjö(Skåne) Kan ordnas låga frakter i södra Sverige.

Dumitru tel 070-2225993

eriks

• -
    • www.sundmansmide.se
« Svar #7 skrivet: 31 dec-13 kl 19:31 »
billigast jag hittat är

http://www.bigard.se/ram-l-gnormal-spikad-och-tr-dad.html

10.30 för ln

olof

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 31 dec-13 kl 21:36 »
billigast jag hittat är

http://www.bigard.se/ram-l-gnormal-spikad-och-tr-dad.html

10.30 för ln

Bra, då verkar det ju finnas lite att välja på. 11 kr i Vollsjö, 11.88 kr hos LPs, 10.30 kr bigard.se och 10 kr jämt i facebookannonsen jag länkade till. Dessutom de annonser som brukar finnas i Bitidningen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser