Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kvarlämnad andfågel över vintern.  (läst 2012 gånger)

carroj

kvarlämnad andfågel över vintern.
« skrivet: 20 dec-13 kl 14:31 »
Det finns en andfågel (knipa?) som är kvarlämnad i en damm här i Gbgsområdet, som verkar ha en skadad vinge och som fågelcentralen skall ha försökt fångat in utan framgång. Vad gör man bäst i att göra nu? Blir det bara minusgrader fryser dammen snabbt! Är det enda möjlga att försöka fånga in den för att hjälpa den eller finns det något annat man kan göra?

emil.jönsson

• Skåne
SV: kvarlämnad andfågel över vintern.
« Svar #1 skrivet: 20 dec-13 kl 21:38 »
Är den skadad hade jag skjutit den och ätit god middag en kväll ;)

Flemming

• Skåne
SV: kvarlämnad andfågel över vintern.
« Svar #2 skrivet: 21 dec-13 kl 17:27 »
Det finns en andfågel (knipa?) som är kvarlämnad i en damm här i Gbgsområdet, som verkar ha en skadad vinge och som fågelcentralen skall ha försökt fångat in utan framgång. Vad gör man bäst i att göra nu? Blir det bara minusgrader fryser dammen snabbt! Är det enda möjlga att försöka fånga in den för att hjälpa den eller finns det något annat man kan göra?

Ring Fågelcentralen och hör,tror knappast dom har gett upp...
http://www.fagelcentralen.se/

Vill du ge fågeln lite extra energi,då kan du blanda lite foder innehållande hela vetekorn,korn och allfoder till höns.
Maten bör du lägga så nära strandkanten som möjligt och gärna vid skymmningstid eller senare,åtminstone efter dom flesta andra fåglar har tagit nattkvist.
Har du möjlighet att lägga maten lite avsides så fågeln kan äta i lugn och ro,då blir det ännu bättre.
Viktigt är att den kan dricka vatten i samband med måltiden.
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1131 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser