Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Information kring rökkanalar  (läst 940 gånger)

Sebastian

• Dalarna
Information kring rökkanalar
« skrivet: 30 nov-13 kl 13:53 »
Vet någon vart jag kan hitta information kring rökkanaler? Jag funderar kring mitt bygge som jag ska börja med till sommaren. Vill vara så påläst som möjligt. Surfat runt nätet men hittar inte så mycket. Har däremot sett en skorsten som går ut genom rökkanaler i murstockförlängningar placerade i alla rum. Som stora element.

Gottfrid

• -
SV: Information kring rökkanalar
« Svar #1 skrivet: 30 nov-13 kl 13:59 »
Kan du ta det där från början?? Förstår inte alls vad du menar.

Sebastian

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 30 nov-13 kl 14:05 »
Är det inte så det kallas? Kanaler som man tvingar röken igenom så att massan värms upp så mycket som möjligt av energin som finns i röken.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #3 skrivet: 30 nov-13 kl 14:17 »
För mig är rökkanalerna inuti skorstenen.

Gottfrid

• -
« Svar #4 skrivet: 30 nov-13 kl 15:17 »
Vet inte riktigt nu heller vad du menar.Men du kan få nått att läsa om som liknar dina funderingar.  http://www.popularhistoria.se/da-nu/2012/11/centralvarme/

Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser