jag liksom pentti kör med bänkspis(ugn+2 plattor),vintertid kompletteras det med en rejäl kökskamin för uppvärmning,den har också 2 plattor för matlagning dock ej ugn.
alternativen kompletteras med vattenkokare till t.ex tevatten och microugn som används till det mesta.
men är kaminen igång körs det mesta på den,el skall användas så lite som möjligt,mest av kostnadsskäl.
jag tycker liksom torbjörn att om du har plats så gå på separata enheter,kombigrejor brukar inte vara bra ur reparationssynpunkt.
att hänga något (som en häll) ovanpå en vedspis skulle inte funka här,tempen ovanför min kamin går lätt upp över 80 gr. 60cm vid sidan om kaminen,precis över har jag mätt 300 gr. så där skulle den blivit grillad,elektronik gillar inte värme.
bänkspisalternativet här beror just på platsbrist,jag har prioriterat kaminen och då fick det bli "bara" en bänkspis. ulf
ps. ser på föregående inläggs bild att jag har ett liknande bygge,dock omkastat,där elspisen står har jag kaminen,bakugn finnes men används ej. ds.