Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  BARF  (läst 1413 gånger)

magnols

• Skåne
BARF
« skrivet: 25 nov-13 kl 18:46 »
Finns här någon här som säljer kaniner till BARF? Alltså som foder. Och vad tar ni då per kg? Som jag förstått finns många som vill ha olika. Allt från styckade som till människoföda till hela kaniner, endast avlivade. Vad tar ni isf för dom olika? Jag tänkte någonstans runt 40-50kr kg för hela avlivade. Men vad skall man ta för styckade, inälvor mm ? Någon som har erfarenhet? Vill inte lägga på för mycket heller. Och inte sälja.

John Rambo

• Gäst
SV: BARF
« Svar #1 skrivet: 25 nov-13 kl 18:59 »
Som foder åt andra djur är levande bäst, går numeta under namnet sällskapskanin, sen det blev förbjudet med levandeföda till djur, gäller även möss.

John Rambo

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 25 nov-13 kl 19:03 »
Så är det förmodligen stor skillnad i priset om man ska ha kanin till andra djur eller äta den själv.
För inte finns någon som matar kanin ekologiskt om den ska till djurfoder, då är den nog uppvuxen på billigaste pelletsen som går att få tag i, och sådan kanin skulle då inte jag vilja äta.

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #3 skrivet: 25 nov-13 kl 19:15 »
Jag har köpt skrov och inälvor från kanin och det kostade 20 kr/kg.

John Rambo

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 25 nov-13 kl 19:26 »
Ja slaktarn är inte dum.

Gösta

« Svar #5 skrivet: 25 nov-13 kl 20:35 »
BARF. För att sälja BARF från t.ex. kanin skall du ha tillstånd från Jordbruksverket! 95% skiter i att söka eftersom det är otroligt svårt för ett litet slakteri att få tillstånd! Vi har tillstånd!
Priser från oss:
Magsäck 35:-/kg
Mjukdelar (hjärta, lungor, lever, njure mm) 43:-/kg
Skrov 35:-/kg
Hel kanin (avlivad) till ormföda vikt 2 kg 125:-/st
Gösta

magnols

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 25 nov-13 kl 22:13 »
Tack för svaren. Ja dessa tillstånd. Jag blir galen snart. Vet knappt ut eller in. Tutar o kör så långt det går. Kör sällskaps uppf så långt det går än så länge. Orkar helt enkelt inte.

Gösta

« Svar #7 skrivet: 26 nov-13 kl 17:00 »
Kallas kontrollsamhälle (:)
Gösta

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser