Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bästa hönan uppäten...  (läst 1086 gånger)

ardennerfrälst

• Södermanland
Bästa hönan uppäten...
« skrivet: 05 nov-13 kl 15:29 »
...av rovfågel. Vill så gärna ha kvar hennes gener (för inte att tala om färgens på hennes ägg), och överväger att lägga de sista äggen i kläckaren. Jag har ingen höna, som vill ta hand om ev kycklingar, och undrar nu om ni har bra förslag till hur dessa små ska klara sig i vinter. Räcker det med värmelampa i ett kallt hönshus, eller kommer de små att frysa ihjäl??

Lolla

• Värmland
SV: Bästa hönan uppäten...
« Svar #1 skrivet: 05 nov-13 kl 22:31 »
hej.

jag hade kycklingar förra hösten/vintern, hade de i garaget i början men hade bara 3 st, du kan väl ha de inne i början el i garaget.
beror väl på om det drar kallt på golvet i hönshuset, då blir de nog lätt sjuka.

jag hade nog haft de inne lite så de fick komma igång å äta å få lite fjädrar, en hamsterbur kan de ju bo i ett tag el kanin bur, beror på hur många kycklingar du har.

:)
Ta vara på livet

Rödskägg

• Småland
« Svar #2 skrivet: 05 nov-13 kl 23:03 »
Du har inget pannrum...
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

ardennerfrälst

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 03 dec-13 kl 20:10 »
....jag lade de sista fyra äggen i kläckaren (tillsammans med  andra ägg, så det blev 20 totalt), och igår kläcktes 11 av äggen. Alla fyra "favoritägg" kläcktes. Kycklingarna får bo i badrummet ett tag, sen får vi se. Tokig årstid att få kycklingar, men jag hade inte så mycket att välja på, eller hur?

Ronny

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 dec-13 kl 20:40 »
Du har ju en bra ursäkt för att vara "onaturlig"! 37-38 grader är lagom mitt under lampan/värmekällan den första veckan eller de första två. Sen räcker vanlig rumstemperatur.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #5 skrivet: 03 dec-13 kl 21:50 »
Tråkigt med din höna, men å andra sidan så kan man säga att "förmåga att hålla sig undan höken" ingår i "bra gener"..?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser