Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hästgödsel i svinhage  (läst 919 gånger)

Pitchblende

• Awakened Saxon
    • Dalsland
Hästgödsel i svinhage
« skrivet: 02 nov-13 kl 10:09 »
Om jag lägger hästgödsel i svinhagen så räknar jag med att dom gräver ner det och förbättrar jorden ytterligare. Jag ska nämligen odla där i vår. Men finns det risk att grisarna far illa av hästgödsel? Jag tänker på parasiter och dylikt.
"My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel."  ~ Rashid bin Saeed Al Maktoum (1912-1990), Emir av Dubai

Drutten

• Uppland
SV: Hästgödsel i svinhage
« Svar #1 skrivet: 03 nov-13 kl 20:07 »
Det tror jag inte. Grisar har en förmåga att rata det dom vet inte är bra för dom. Mina grisar har jag sett ätit koskit, getskit och hönsskit, och dom mår alldeles utmärkt. Det blir så när dom går i samma hage.
/Drutten

Pitchblende

• Awakened Saxon
    • Dalsland
SV: Hästgödsel i svinhage
« Svar #2 skrivet: 04 nov-13 kl 17:09 »
Tack för svar. Övrigas tystnad var också väldigt talande ;)
"My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel."  ~ Rashid bin Saeed Al Maktoum (1912-1990), Emir av Dubai

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser