Castro, vilket svar ska jag ge för att du ska vara nöjd med det? Bidra gärna med en egen uppfattning.
Svaret är att du utgår bara i från skånska för hållande . Det är väll gott och väl om man vill begränsa försäljningen. För övrigt å anser ja dom bör va så stora att dom kan få ett någorlunda naturligt levenne även inne . Att du sen värkar mest snarstucken för ja komer med kritik tyder på att du har svårt att ta till dig andras syn i sakfrågan . Efter som ja trycker dina idéer är dåliga för landet i stor .
Du kanske utgår från dina egna referensramar om storleken på höns?
Man kan ju nästan tror att du bara är ute efter att bygga på minimått till varje pris .
Då kan jag rekommendera att läsa igen vad jag skrivit. Jag har gett ett fingervisning på vad som behövs för att periodvis hålla det frostfritt. Det är väl en bra sak att ta upp en tråd som handlar om mobila hönshus där storleken och vikten är avgörande?Sedan skrev jag att jag tycker man ska dimensionera hönshus för utevistelse dagtid nästan hela året. Och du anser att man ska dimensionera hönshus för innevistelse.
...Sen så har du inte läst att ja skrev att man bör till föra någon form av värme .
Ehh jo, jag har till och med svarat på det: "Det är inte lätt att värma hönshus, man behöver speciella element för brandfarlig miljö. Sedan kan man ju ha värmelampa också men om man inte har en osynlig keramiklampa galer tuppen natten igenom."
Sedan skrev jag att jag tycker man ska dimensionera hönshus för utevistelse dagtid nästan hela året. Och du anser att man ska dimensionera hönshus för innevistelse.
Att ha hönshus på minimimått är ingen bra lösning ur flera flera skäl . Dels så tycker ja det inte är djur etiskt sen sår det som någon nämnde tidigare newcastesjukan och andra sjukdomar .
Inte bara det, det är bara fabriksproduktionsraserna som klarar det mentalt. Vanliga hönsraser hackar ihjäl varandra långt tidigare.
Där ser du det blir många nackdelar om det är för smått.
För att hjälpa trådstartaren att hitta sin marknad och rimligt pris, hur många kvadratmeter tycker du Castro är lagom hönshus för en grupp på 8-10 hönor av storlek som t.ex. brama?
Ska dom va inlåsta av någon anledning så bör dom i vart fall ha det tredubbla vad jordbruksverket säger tycker ja ur djur etiska skäl .
Max 9 per m2 om de väger under 2.8 kg, annars 7. Tredubbla ytan mot 9 råkar bli 3 per m2.