Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Håller vår unghöna på att öva sig att värpa?  (läst 964 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Håller vår unghöna på att öva sig att värpa?
« skrivet: 08 okt-13 kl 13:59 »
Vi har en kyckling/unghöna, Orpington, 3-4 månader gammal. Hon är frisk och pigg och kry, men ganska ofta ligger hon ner på marken. Inte på sidan som om hon vore sjuk, utan hon bara ligger på magen, som om hon vilar eller ska värpa. Jag har sett de andra hönsen göra så ibland, men jag tycker att den här lilla hönan verkar göra det lite oftare än de andra. Kan det vara ett förstadium till värpning och/eller ruvning? Att hon helt enkelt lägger sig ner ibland för att tonårshormonerna i hennes kropp säger åt henne att det snart är dags för att börja lägga sig ner och göra det som bara hönor och inte tuppar kan göra? Att hon helt enkelt övar för att börja lägga ägg?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
SV: Håller vår unghöna på att öva sig att värpa?
« Svar #1 skrivet: 29 okt-13 kl 22:07 »
- eller svaga ben - tröttifötterna ?  ::)
Hur ser hennes fötter ut?
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: Håller vår unghöna på att öva sig att värpa?
« Svar #2 skrivet: 30 okt-13 kl 00:04 »
- eller svaga ben - tröttifötterna ?  ::)
Hur ser hennes fötter ut?

De ser normala ut.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

718 gäster, 3 användare
ärt, Clara S, Victor Rangner

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser