Tack för ditt engagemang (högaktar) men läs tråden uppifrån (snodden den från brunnsfrågan) angående två lock till latrinkomposter med diameter på dryga 600 mm - brunnsringar.
Försök att ha med ombord på bussen plywood 12x2500x1200 dessutom x 2... 18 kg stycket. Sedan ska du transportera med pirra - två stycken (12x2500x1200 - 34 kg) en dryg km och om det blåser mycket... Det blir som ett segel. Har gjort med gipsskivor i storm. Det var inte roligt. Nog för att jag är tämligen stark, men du fattar...
På landsbygden är busschaufförer i regel mycket tillåtande, men det finns gränser. Du får inta ta ombord skrymmande föremål som hindrar passagerare från att utrymma bussen vid eventuell brand, om du ens för in dom genom bussdörren?
Men du gav mig en ide, OSB-skiva 10 mm med måtten 1200 x 800 som dessutom enbart väger ca 7 kg stycket. Det kanske kan fungera.
De kanske inte pallar trycket av en halvmeter snö, men så länge de är i ett stycke, så är det inge problem med förstärkningar.
Hur jag än läser så förstår jag inte varför du skall ta med hela plywoodskivor på bussen

Och varför skall du ha två skivor, du får ju ut 6 lock ur en skiva.
Låna en såg på bygghandeln, eller be dem dela skivan i lagom bitar, så har du ju ett relativt litet paket att frakta.
Och använd inte OSB-skiva om du skall ha vädertåligt lock.