Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grisar som inte äter äpplen  (läst 1344 gånger)

Pitchblende

• Awakened Saxon
    • Dalsland
Grisar som inte äter äpplen
« skrivet: 15 sep-13 kl 12:37 »
Igår sprang jag på ca 100kg äppelmärs, eller vad det heter som är kvar när man pressat äpplena. Jag fick med mig det hem och började ge det till grisarna som var helt oimponerade. Imorse när jag kom ut var dom hungriga men äpplena låg kvar, ratade.

Kära Alternativ, är mina grisar normala? Kan jag få dom till att äta äpplen på något sätt? Jag har smakat själv och det är helt vanliga äpplen, bara lite torra.
"My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel."  ~ Rashid bin Saeed Al Maktoum (1912-1990), Emir av Dubai

Existens

• Gäst
SV: Grisar som inte äter äpplen
« Svar #1 skrivet: 15 sep-13 kl 12:42 »
Då har dom väl inte smakat äpplen tidigare?  Dom är ju extrema vanedjur och måste komma underfund med att en sak är god först innan dom börjar vräka i sig.

Blanda i lite av äpplena i maten, så dom råkar slinka med.. då kan dom nog få upp smaken för det.

Det var väl inte jäst ännu?

Pitchblende

• Awakened Saxon
    • Dalsland
SV: Grisar som inte äter äpplen
« Svar #2 skrivet: 15 sep-13 kl 13:06 »
Det var väl inte jäst ännu?
Nej, dom är ett dygn gamla och har stått ganska kallt.
"My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel."  ~ Rashid bin Saeed Al Maktoum (1912-1990), Emir av Dubai

Dela detta:

* Inloggade just nu

623 gäster, 1 användare
Carolina

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser