Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Halt med plastgolv?  (läst 1335 gånger)

mli79

• Skåne
Halt med plastgolv?
« skrivet: 08 sep-13 kl 09:50 »
Mina Bramor sover inte på pinne. En låg pinne (stock..) finns men den andvänds bara på dagtid om det är skitväder ute. De sover ovanpå sina värpreden. Där är det idag endast en OSB-skiva som är lite svårt att hålla ren. Jag hade ju inte tänkt mig att jag skulle behöva mocka taket på värpredena när jag byggde dessa förra hösten. OSB-skivan ska bytas ut och jag funderar på om man skulle limma på en plastmatta? Har lite över sen vi renoverade köket. 

Men jag funderar på om det skulle bli för halt för dem? De går ju inte runt där, de hoppar bara upp och lägger sig. Och vid själva upphoppet, dvs i framkant på redena kan man ju sätta en pinne som de får grepp runt när de hoppar upp. Vad tror ni, kan det funka, eller blir det för halt? Och en annan fråga... spelar färgen på mattan någon roll? Skulle skarpa kontraster som en svartvitrutig matta störa hönsen?

Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

Vild

• -
SV: Halt med plastgolv?
« Svar #1 skrivet: 08 sep-13 kl 11:34 »
Det funkar nog jättebra. Jag hade ett tag en hylla med reden i som var vitlackad = jättehal. Ändå skulle dom upp där och halka runt, ligga och sova, mm. Själv har jag vaxduk på gödselplattan och den är inte hal alls i jämförelse. När det är plast får dom dessutom lite grepp med klorna i den eftersom att den är mjuk.

Ang färgerna tror inte jag att det bekymrar dom. Mina har aldrig reagerat på sånt - men så har jag iof inte haft höns så länge förstås.

Dela detta:

* Inloggade just nu

757 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser