Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Göra om köksträdgården totalt  (läst 5134 gånger)

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: Göra om köksträdgården totalt
« Svar #20 skrivet: 04 sep-13 kl 10:50 »
Ett bra sätt att bli av med sniglar är i allfall att skaffa ankor och gäss :-) även hönsen käkar skogs sniglar.... sen får man iof se upp så dom inte tycker det är super mysigt att bada i jorden i landen, för då blir man ändå av med sina odlingar :-)
Jag har ledsnat på vår blålera.. jag klarar helt enkelt inte av att gräva i den... så i år fick det bli några odlingslådor... jag satte tre på höjden på två ställen och i dom har det växt väldigt bra i år. Jag la tidningar i botten sen på med massa skruff från vedboden, gammal halm och höns skit från fåglarna.....blandat med sand och gammal jord... sen några säckar köpe jord ovan på.... min tanke är att slänga på kompsten från i år.. nästa år och så nån säck köpe jord.
Raps baggar och kålmask gillar ju inte såp vatten.... sen är det ju det där också med hur stora odlingar men nu vill ha.. ett jäkla göra och fara runt med en spray flaska såp vatten om man har stora odlingar ;-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

720 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser