Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mossa på taket.  (läst 5469 gånger)

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14505
    • Östergötland
SV: Mossa på taket.
« Svar #20 skrivet: 08 aug-13 kl 13:20 »
Skulle precis täta ett eternit-tak, men märkte att det bara var skit. En katt på sin höjd kan gå där. Soptak!

Broberg

  • Gäst
SV: Mossa på taket.
« Svar #21 skrivet: 08 aug-13 kl 13:34 »
Skulle precis täta ett eternit-tak, men märkte att det bara var skit. En katt på sin höjd kan gå där. Soptak!

Jo, såna kan man i regel fisa sönder. Har med ett som skulle tätas, för att hållas vid liv 10 år till, eller så.

Broberg

  • Gäst
SV: Mossa på taket.
« Svar #22 skrivet: 08 aug-13 kl 13:43 »
Nä men väldigt ofta tyvärr .


I detta fallet med. Och djurtestat. Detta är tydligen det ämne som används mest i dylika medel: http://bensalkonklorid.com/ekologisk-information-om-bensaltensid/

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
SV: Mossa på taket.
« Svar #23 skrivet: 08 aug-13 kl 18:03 »
Bensalkonklorid användes (används?) i Desivon, som var (är?) ett sårtvättmedel i min ungdom.

Gottfrid

  • Inlägg: 550
    • -
SV: Mossa på taket.
« Svar #24 skrivet: 08 aug-13 kl 18:20 »
Mossa gillar inte aska! Aska är miljövänligt :D Sen kan man köpa kopparoxid eller vad det nu heter och blanda med vatten och spruta på ,DET funkar! och är ej testat på djur heller.Koppar tråden funkar sen mot framtida problem.

Broberg

  • Gäst
SV: Mossa på taket.
« Svar #25 skrivet: 08 aug-13 kl 18:22 »
Bensalkonklorid användes (används?) i Desivon, som var (är?) ett sårtvättmedel i min ungdom.

Men det vräkte du inte ut massvis av, på marken.

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
SV: Mossa på taket.
« Svar #26 skrivet: 08 aug-13 kl 18:48 »
Men det vräkte du inte ut massvis av, på marken.


Tittade med stort nöje på din länk. Uppenbart är att de inte är nån kemist som skrivit åtminstone delar av texten.


En fundering jag fick är hur man kan få upp till 4 års verkan med ett i vatten lättlösligt ämne. Jag tycker det borde regna bort.

Man befarar att bakterier som utsätts för bensalkonklorid kan utveckla resistens mot antibiotika, se
http://sverigesradio.se/cgi-bin/isidorpub/PrinterFriendlyArticle.asp?ProgramID=406&Nyheter=1&artikel=3347832


Broberg

  • Gäst
SV: Mossa på taket.
« Svar #27 skrivet: 08 aug-13 kl 18:52 »
Tittade med stort nöje på din länk. Uppenbart är att de inte är nån kemist som skrivit åtminstone delar av texten.




Nej, det var väl nån försäljarsida, fick jag för mig.

Man befarar att bakterier som utsätts för bensalkonklorid kan utveckla resistens mot antibiotika, se
http://sverigesradio.se/cgi-bin/isidorpub/PrinterFriendlyArticle.asp?ProgramID=406&Nyheter=1&artikel=3347832


Usch.
« Senast ändrad: 08 aug-13 kl 18:59 av Lopt »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser