Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stängsel till Highland cattle Vad ska trådarna vara på för höjd?  (läst 3790 gånger)

Hårhäxan

• Västerbotten
Jag ska stängsla till Highland cattle gick ut i förrådet för att hämta stängslet. Men översta tråden hamnar på 82cm höjd. Räcker det eller måste det vara högre? Det är ettårs kvigor nya djur. Hur Ska jag stängsla hur många trådar och vilka höjder?

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
Är det lugna djur går det bra. Bra med ström i trådarna ...
50 -90 brukar jag stängsla till nöt
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

Hårhäxan

• Västerbotten
Tack så väldigt mycket för svar :D Då ska jag sätta upp en överst och en längre ner!

galdur

• -
Vi har översta tråden på 125 cm.
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

bo_i_dala

Hej!

Stängselboken inköpt från länsstyrelsen är bra!!
MVH/bosse

Hårhäxan

• Västerbotten
Hej alla! NEEE första stängslingen gick inte:) Haha Korna gick ut utan att de själva märkte det! Så nu har vi ett litet hägn med riktiga trästolpar, järn-fårnät och tre spända blanktrådar överst på 110cm, 80cm, och 40cm.

Men funderar på den stora hagen och har tagit in offerter på viltstängsel, kollar priser på stolpar, tråd mm. Så får vi se vad det blir.

Stängselboken verkar vi behöva! kanske ska köpa den:)

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
Många Highland Cattle ÄR besvärliga att stängsla in
då dom använder hornen att lyfta upp trådarna och sen krypa under!  :P
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Hårhäxan

• Västerbotten
Ojdå Tack det var bra att veta :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

771 gäster, 2 användare
beekeepern, Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser